=

TAK: Den lille skyvbare takluken avgjør om du kan kjøre i skyggen eller i sollys. Praktisk og enkelt.

Hopper vi tilbake til 1970-tallet var HT-modeller svært populære. I tillegg til å være greie dagsturbåter, fungerte HT-båtene også som enkle overnattingsbåter etter datidens standard. Både under taket forut og på akterbenkene kunne det arrangeres køyer for en familie på 4-5 personer.

Populariteten dalte raskt da skjærgårdsjeepene kom på markedet og i dag er det ikke mange HT-modeller å velge mellom. Den største svakheten med den gamle generasjonen HTmodeller var at man måtte balansere på smale sidedekk forbi hardtoppen. Akkurat det var en nervepirrende løsning når barn, bikkje og bagasje skulle fra båten og inn på holmen.

Nå kommer Flipper 670 ST som et friskt stormkast. Båten er designet av Espen Thorup og her er en rekke nye og smarte detaljer. Eksempelvis er den bakre delen av taket skyvbart. Når taket er skjøvet framover, blir båten omtrent like åpen som en DC-modell.

Under taket er det fin plass for å rigge til en god dobbeltkøye og akter i båten er det rimelig god plass med en fin sittegruppe. I benken foran førerplassen er det plass til et toalett og man kan skjerme plassen når toalettet tas i bruk. Selvsagt er det åpning i fronten slik at båten enkelt kan entres fra fordekket. Hele båten kan brukes både under fart og ved stilleliggende. Ekstra beskyttelse gir hardtoppen og her kan ungene sitte lunt og trygt. Dette er båtens aller sterkeste side. Ifølge Espen Thorup er den ideelle motoren en 150-hester. Selvsagt en svart Mercury ettersom finske Bella-Flipper er en del av Brunswick-konsernet.

Er man på jakt etter en båt som gir beskyttelse og en åpen planløsning, er den nye Flipper 670 ST en spennende båt med alle moderne detaljer på plass som et topp moderne instrumentbord.

Tekniske data

  • Lengde: 6,66 m
  • Bredde: 2,48 m
  • Vekt: ca. 1300 kg + motor
  • Tankvolum: 210 liter
  • Motor: 135-250 hk
Les hele saken
Les alt om:

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!