Tradisjonen tro loves det en båt med både romslige, stilfulle og praktiske egenskaper.

Dette skal bli en del av deres "Big-size"-satsning, hvor daycruiservarianten av 230 blir å anse som flaggskipet.

Her skal vi kunne finne et helt nytt designkonsept, men fortsatt med de gjenkjennelige AMT-fargene.

Det nye stylingkonseptet skal gi båten et mer eksklusivt preg og moderne formspråk. Grunnet sin allsidighet skal den egne seg godt for både dagsturer og lengre utflukter.

Fra vaskeseddelen kan vi lese at en stor sosial cockpit med U-formet sofa blir å finne som midtpunktet i uterommet. U-sofaen skal enkelt kunne tilpasses til en behagelig solseng eller en ekstraseng.

Under sofaen skal det være rikelig med lagringsplass for alt utstyr ombord. Alle rom er for øvrig utstyrt med et integrert Abloy-lås.

Praktisk

På dager med usikkert vær skal du kunne sette opp kalesjen på kort tid. Under kalesjen er det ellers satt av plass for ståhøyde.

Under fordekket finner du en kabin med soveplass for to voksne personer. Den skal i tillegg være lett tilgjengelig gjennom skyvedøren i midten av båten.

På den noe over-snittet lange listen av tilbehør finner vi blant annet valget mellom kjøleboks, skuff-kjøleskap eller et vanlig kjøleskap. Eller man kan du velge vekk pantry-modulen, om du ikke behov for kulinariske aktiviteter om bord.

AMT 230 DC=

GOD: Kjøremessig beskrives skuta som konsekvent og forutsigbar, basert på en tur importøren hadde med konsollvarianten. © AMT

- Forutsigbar

Kjøremessig beskrives skuta som konsekvent og forutsigbar, i intet mindre enn alle situasjoner, samtidig som det bys stor kjøreglede. Du skal kunne nyte båtens sportslighet samtidig som kjøreopplevelsen er trygg, ifølge produsenten.

Importøren Kellox har nemlig selv vært og kjørt det nye skroget til AMT med en Honda BF225, noe som ga mersmak og en forståelse at det er forskjell på båtskrog.

- Nærmest uansett hvor mye vi lastet i båten, eller hvor mye vi provoserte den under kjøring, så ga den en sikker og forutsigbar kjøreopplevelse, ifølge markedssjef Olaf Olstad hos importøren.

Norsk pris er så langt ikke fastsatt. Han røper til sist også at AMT kommer med en rekke andre spennende nyheter for neste sesong.

Tekniske data

  • Lengde: 6,80 m
  • Motor: Honda BF150-250
  • Bredde: 2,60 meter
  • Vekt 1 350 kg
  • www.kellox.no
Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!