Italienske Italmarin ønsker å gi kundene til den helt nye sportscruiseren Atlantis 58 muligheten til å innrede ett av hjørnene i salongen etter eget ønske. Fire valgmuligheter gis - du kan få et innglasset trimrom med et par apparater og noen manualer, du kan få et kontor, du kan få et multimediarom eller du kan få en ekstra lugar med plass til to personer.

Trimrom i båt? Vel; dette er en båt for lange turer, og selv en cruiser på 19 meter kan bli i snaueste laget for en joggetur.

Uansett byr Atlantis 58 på en stor salong, full bysseløsning, to hovedlugarer og to bad. I cockpit har båten spiseplass til 10 personer, wet-bar med grill, ice-maker og hevbar flatskjerm.

KONTOR: For den travle businessmann er kanskje kontor mer interessant? Foto: Produsent=

KONTOR: For den travle businessmann er kanskje kontor mer interessant? Foto: Produsent

Design

Designmessig følger Atlantis 58 i kjølvannet til Atlantis 44 og Atlantis 48, som ble lansert i fjor høst. De mest bastante kjennetegnene er høye fribord og muskuløse, offensive linjer, samt et elektrisk drevet tak som enkelt trekkes tilbake og åpner cockpiten.

Førerplassen er senterplassert, og akter for den store solsengen finnes en senkbar badeplattform på over fire kvadratmeter. Kunden kan velge mellom stor jollegarasje for RIB eller vannscooter, eller en crew-kabin med baderom.

Båten kan leveres med bakvegg i glass, noe som gjør at den i større grad kan være aktuell for nordiske kjøpere, inklusive vestlendinger. Av det velsituerte slaget.

For du må bla opp med 9,5 millioner kroner for å bli den eventuelt veltrente eier av en Atlantis 58.

LUKSUS: Du skal ikke mangle noe ombord i denne sportscruiseren i 60-fotsklassen, om du har ti millioner å svi av på en båt. Foto: Produsent=

LUKSUS: Du skal ikke mangle noe ombord i denne sportscruiseren i 60-fotsklassen, om du har ti millioner å svi av på en båt. Foto: Produsent

Tekniske fakta Atlantis 58:

Lengde (LOA): 18,90 m

Bredde: 4,90 m

Kabiner: 2 + 1

Køyeplasser: 3 + 2 +(3)

CE-klasse: B

Driv. tank: 3000 l

Vanntank: 650 l

Motorisering: 2 x MAN 1100 hk eller 2 x MAN 1200 hk

Toppfart: 42,5 knop

Pris: 9 500 000,-

=

Les hele saken
Les alt om:

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!