Britiske Revenger Boat Company Ltd. har siden starten i 1980 hatt et misunnelsesverdig rykte innen offshore-racing, samt sanket inn utallige internasjonale mesterskapstrofeer.

Nye Revenger 32 er deres siste tilskudd til dette proffmarkedet.

Med nye 32 Combat W skal steget være tatt fult ut for å tåle enda hardere ytre påvirkninger, ifølge den nye importøren. Som for eksempel pontonger i 1 500 gsm (gram/kvadrameter) hypalon, mot normale 1 200 for alle andre Revenger-modeller. Dette for at båten uten problem skal kunne tåle de harde påkjenninger ved bording av andre fartøyer i åpen sjø. I tillegg har båten blant annet fått forsterket skrog og er den er konstruert for helikopterdropp.

Se også: De råeste høst-RIB-ene.

Elektronisk styrte seter skal gi ekstra sidestøtte og god komfort for fører og navigatør. Båten kommer rigget med 480-hestkrefters Yanmar til Hamilton vannjet. Med vannjet vil båten kunne gå i så grunt farvann som skrogdybden tillater. Samtidig gjør enkelinstallasjon at den så å si aldri suger luft selv om man legger hardt over i høy sjø.

I tillegg skal også vannjetten ha egenskaper som snur og stopper båten på en båtlengde i en fart på 40 knop...

Se (og hør!) klipp fra søsterbåten i aksjon her:

Revenger RIB=

VANNJET: Båten kommer rigget med 480-hestkrefters Yanmar til Hamilton vannjet. © Revenger

Les hele saken
Les alt om:

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!