Nå fyller man mellomrommet på 10 fot med Sport 34. Båten blir vist på Interboot i Friedrichshafen 18-26 september 2010, men Bavaria har allerede sluppet computertegninger av den nye modellen.

I likhet med sine søsken, har Bavaria Sport 34 vært gjennom designmølla hos BMW Group DesignworksUSA. Det betyr at man viderefører det moderne designspråket på det sportslige daycruiser-konseptet.

Ifølge Bavaria skal Sport 34 ha utviklet seg ytterligere når det gjelder funksjoner og enkel manøvrering og betjening.

Vi har testet Bavaria Sport 28

Her er storebror Bavaria 38 Sport

Bavaria Sport 34=

Planløsningen viser at dette er en båt for de gode sommerdagene. © Bavaria

Når det gjelder planløsningen i cockpit er det ingen tvil om at Bavaria Sport 34 er en båt som virkelig trives i godvær. Ved siden av førersetet er det en liten copilotplass og helt til babord en integrert solseng.

I den aktre delen av cockpit er det en U-sofa og en stor, aktervendt solseng.

Selv om Bavaria Sport 34 er en daycruiser, har de rette skrogsidene sine fordeler når det gjelder plassutnyttelse. Dermed skal det være god bokomfort under dekk, med ståhøyde på 1,90 cm og tilstrekkelig med vinduer til at båten skal oppleves lys og luftig under dekk.

Langtest av Beneteau Monte Carlo 37 Open

Bavaria Sport 34=

Det er to separate kabiner under dekk. © Bavaria

Bavaria Sport 34=

Bavaria Sport 34 © Bavaria

Planløsningen er relativt konvensjonell med stor dobbeltkøye i baugen, salong, toalettrom og bysse i midten og en gjestelugar med to køyer som kan omgjøres til dobbeltkøye akter.

Kundene kan velge mellom tre ulike treinteriører og ulike farger på stoffene under dekk.

På motorfronten er det først og fremst de tre dieselalternativene som er aktuelle for Norge. Det starter med en enkel Volvo Penta D6-370, og fortsetter med dobbeltinstallasjoner. Henholdsvis Volvo Penta D3-220 eller Volvo Penta D4-260.

www.bavaria-yachtbau.com

Bavaria Sport 34=

Bavaria Sport 34 © Bavaria

Les hele saken
Les alt om:

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!