Amerikanske Grady-White er godt kjent blant amerikanske sportsfiskere, men de siste årene er merket blitt observert her på berget også. Nå skal hele serien toppes med et nytt flaggskip på 36 fot, fortsatt med utenbordsmotor.

Se også: Stor bowrider fra samme verft.

Grady-White Canyon 366=

Grady-White Canyon 366 © Verft

Tre fete

Canyon 366 kan i motsetning til forgjengeren Canyon 336 takle tre av Yamahas største beist på 350 hester. Med en innebygget bensintank på vel 1 500 liter kommer du deg i alle fall fort til pumpa, i rundt 40 knop. Sett med nordiske briller snakker vi om en gigantisk skjærgårdsjeep med senterkonsoll og begrenset sitteplass. Men dørkplassen blir dermed relativ sett enorm, noe som er kjekt å ha nå fiskestanga skal fram og breiflabben på 160 kilo skal om bord- via den dedikerte åpning i skrogsiden.

Se også: Vårt store testarkiv.

Grady-White Canyon 366=

Grady-White Canyon 366 © Verft

Mer enn fiske

Også under dekk er det satt av brukbar plass, noe som ifølge produsenten kan gjøre skuta mer familievennlig. Dermed kan den også sies å ha et visst turbåtpotensial. Det ser i tillegg også ut til å være mye stuveplass om bord i dette som blir den fjerde senterkonsollbåten i rekka til Grady-White. Selve skrogdesignet er det C. Raymond Hunt and Associates som står bak. Hunt er også kjent for sine godt sjødyktige Grand Banks-skrog.

Grady-White Canyon 366=

Grady-White Canyon 366 © Verft

Tekniske data Grady-White Canyon 366 Center Console

  • Lengde: 11,15 m
  • Bredde: 4,01 m
  • Tørrvekt: 5 800 kg
  • Drivstofftank: 1589 l
  • Motor. maks: 1050 hk (783 kW)
  • Pris: Ikke klar
  • www.gradywhite.no
Grady-White Canyon 366=

Grady-White Canyon 366 © Verft

Les hele saken
Les alt om:

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!