Annonse

I fjor lanserte Suzuki helt nye 70, 80 og 90 hk. Men japanerne ligger ikke på latsiden, og presenterer nye 8 og 9,9 hk for 2009-sesongen.

Etter at to-takterne forsvant fra de små motorklassene, er det blitt et vesentlig poeng å gjøre fire-takterne lettere. Den to-sylindrete motoren med 208 cm3 sylindervolum veier 4,5 kilo mindre enn forgjengeren, noe som både vil spare folks rygg og gjøre vektfordelingen bedre på små og lette båter.

Suzuki hevder at de nye motorene skal være meget drivstofføkonomiske, og at det nye designet gir dem et svært godt vekt/effektforhold. I tillegg poengterer man at betjeningen er forenklet, med integrert girskift, gasshåndtak og friksjonsjustering for gassen på rorkulten.

Les også:

Årets viktigste båtmotorer

Slik jobber tyvligaene

WVs største båtmotor

Huskeliste ved bruktbåtkjøp

Martin Jensen, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og inspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!