Italienske Sessa ser lyset i enden av tunnellen, og har lagt opp løpet for de neste fire årene. I denne perioden er lanseringen av merkets nye flybridgeserie, som ennå ikke har fått noe navn, det mest sentrale.

Hele fire miniyachter tegnet av designer Christian Grande vil etter planen se dagens lys: en 45 foter, en 52 foter, en 60 foter og en 70 foter.

Leker med farger

Sessa vil ikke være noe dårligere enn storesøstre som Azimut, Absolute og Pershing. Dermed er det duket for et eksklusivt interiør, minimalistisk stil og originalt materialvalg.

Christian Grande har vist at han kan gå egne veier, samtidig som han vet å gi de mest eksebisjonistiske båtelskerne valuta for pengene - noe vi tror Sessa Key Largo 36 med 3 x 350 hk er et greit eksempel på. Grande velger blant annet å fortsette med de tverrstilte teakbordene i dørken, som gir et helt spesielt designuttrykk.

Sågar skal linjene være inspirerte av 1930- og 40-tallets luksusbiler, noe dem med kunnskap innen feltet kanskje kan se. Det mest spesielle er nok likevel designerens store fokus på vindusflater og lys i båten, sammen med en større lekenhet hva gjelder kombinasjonen av farger.

Les om Sessa Key largo 36 her

Går for IPS

Intet mindre enn tre ulike divisjoner jobber med yachtprosjektet i Sessa, og 52 foteren skal alt være ferdigtestet i sjøen. Båten skal utsytres med 2 x IPS-850, den siste IPS installasjonen i rekken med to 11 liters dieselmotorer som yter 670 hk hver.

Det skulle gi fint fartspotensiale i denne skuta. Videre informerer Sessa oss om at samtlige kabiner får egne toaletter, samt at det vil installeres to bysseløsninger i hver av de nye båtene.

Les mer om Sessa her

=

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!