Dette er den fjerde 370-versjonen Nord West bygger. Båten finnes allerede i coupé-, flybridge- og en åpen daycruiser-versjon. Nå har altså Sports Top også kommet inn i rekken av 370-modeller.

Båten er en blanding av daycruiser- og coupémodellen, med et stofftak som skyves elektrisk tilbake.

Det fører til at man kan ha en åpen båt når solen skinner, og beskytte seg mot værgudene når man er på langtur.

Ifølge Nord West selv har de jobbet mye med å få dette til å virke som to båter i én. Det har vært viktig å få båten til å føles som en daycruiser når taket er av, og en lukket båt når man har skjøvet taket på igjen.

Les også:

Under dekk finner man to kabiner - én stor og øyensynlig komfortabel eierkabin i baugen, samt en midtkabin med to køyer. Hvis man har behov for et par soveplasser ekstra, kan også salongen under dekk gjøres om til en dobbeltkøye.

Båten har klassiske designelementer, og man finner flere hint av gammel skipstradisjon både i materialer og design. Det er allikevel ingen tvil om at dette er en moderne båt. Detaljfinishen er imponerende på alle områder, og gir inntrykk av at dette er en gjennomarbeidet båt.

På motorfronten har man flere valg, og man kan også velge mellom IPS og tradisjonelle drev. Motoralternativene strekker seg fra to Volvo Penta D4-motorer med 260 hester, til to VP D6-motorer med 370 hester. Hvis du vil ha IPS, er det bare én variant som gjelder - VP IPS 400, som er en D4 med 300 hester.

Prisen vil naturlig nok også variere med motorvalget. Med de to minste motorene vil båten koste i underkant av 3,2 millioner - pluss utstyr. Hvis du vil ha litt mer krefter må du regne med å betale i overkant av 3,5 millioner kroner for de to største motorene.

Les også:

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!