Tekniske data - 80 DC

Lengde: 8,10 m

Bredde: 2,60 meter

Vekt: ca 1850 kg

Maks. ant. personer: 8

Ant. køyer: 4

Anbefalt motor: 250 - 350 hk

Nytt flaggskip

80 DC er det nye flaggskipet, beregnet for den råsterke 350-hesteren til Yamaha. Med denne motoren vil toppfarten havne på over 50 knop. Vil man ta det litt roligere, kan båten leveres med motorer fra 250 hester. Båten er velutstyrt fra start og instrumentbordet har de nyeste multiinstruemntene fra Yamaha og plass til en 12-tommers kartskjerm. I forkabinen er det køyeplass til fire og båten har marinetoalett som standard. Med en bensintank på 260 liter får båten en rekkevidde på rundt 200 nautiske mil på en tank. Båtens aller sterkeste side er en funksjonell cockpit med en stor sittegruppe. Ved førerplassen er det en komfortabel dobbelt stol med vipperygg og med ryggen vippet fremover, byr sittegruppen på fin sitteplass for 6-7 personer. Gjennom hele båten går en praktisk gangsone og badeplattformen er stor med dusj som standard.

Les også:

For et år tid siden prøvekjørte vi prototypen med 350-hesteren på hekken. Båten ble da kalt 78 DC og hadde mange fellestrekk med 76 DC-modellen.

Kjøregenskapene var imponerende og i beste Yamarin-stil. I et bredt cursingområde var det optimal stabilitet og båten suste over krapp hekksjø mykt og behaglig. Fra prototypen og frem til lanseringen av den ferdige 80 DC-modellen er skroget ytterligere testet og utviklet. I praksis vil det bety en spennende båt med førsteklasses kjøregenskaper - selv opp mot toppfart på 52 knop.

=

Yamarin 61 CC

Tekniske data - 61 CC

Lengde: 6,25 m

Bredde: 2.30 m

Vekt: ca. 800 kg

Motor: 115 - 150 hk

Antall personer: 8

61 CC (Center Console)

61 CC er en moderne skjærgårdsjeep med senterplassert konsoll og beregnet for Yamaha-motorer fra 115 til 150 hk. Selve konsollen er elegant utformet - blant annet med plass til integrert kartskjerm og praktiske fenderholdere i forkant av konsollen. Forut er det langsgående benker med gode stuverom og ifølge produsenten er det lagt stor vekt på gode trafikksoner i båten. Det er god plass på begge sider av konsollen og bak de to konturformede stolene. Av andre smarte detaljer er blant annet innfelling av lanternene i sidedekket. Her ligger de bedre beskyttet om båten skulle få nærkontakt med brygga.

Les også:

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!