Tekniske data, Double Down 86 Custom Sportsfish

For tre år siden startet et team i Florida utviklingen av det som skulle bli den ultimate sportsfiskebåten. Et båtdesignfirma, to spesialbåtbyggere og et interiørdesignfirma slo sine kloke hoder i hop. Resultatet ble Double Down 86 Custom Sportfish.

Det er sikkert mye rart man kan si om en båt av dette kalibret i disse tider, men det er ingen som kan ta fra Double Down en kombinasjon av prangende og elegant design som få gjør henne etter.

Les også:

De råeste yachtene

Førstemann til fiskefeltet

Båten representerer en båttype som er særegen for de områdene der man drar langt til havs på jakt etter den virkelig store fangsten. Du ser mange av dem i for eksempel Flordia og Karibia.

KAMPENS HETE: Hvem er sterkest, mann eller fisk. Det er her slaget avgjøres.

Siden de glade fiskere gjerne vil langt ut og fort hjem igjen, er også motorrommet på Double Down velutrustet: Her finner du tre MTU 16V 2000 common rail-dieseler, hver på 2400 hk. Det gir den rundt 85 tonn tunge båten en marsjfart på 37 knop og en toppfart på 47 knop. To motorer driver spesialkonstruerte propeller, mens en motor driver et Doen vannjetaggregat.

Konstruksjonen er avansert, i vakuumstøpt glassfiber med forsterkninger i kevlar og karbon. Med sine 86 fot blir båten ikke bare et imponerende skue, men også en svært rommelig og komfortabel farkost. Broen gir et høyteknologisk inntrykk, med store skjermer som gir informasjon om teknikk, farvann og ikke minst fisk.

GANGER TRE: 3 stykk MTU-motorer på 2400 hester hver seg sender fiskebåten opp i 47 knop

Sju toaletter

Det er selvfølgelig spesialordninger for lagring av fangst og fiskeutstyr, samt de fleste komfort- og underholdningsinnretninger du venter deg av en yacht som skal operere i tropiske strøk.

Det er syv lugarer, inkludert mannskapslugar - alle med egne toalett. Kanskje bra, i tilfelle sjømaten blir dårlig i varmen...

Les også:

ROMMELIG: Med 86 fot å boltre seg på er det nok plass til alle, her en lugar med STOR flatskjerm.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!