Ferreti Groups siste i Pershing-leiren, Pershing 64, ble egentlig først vist fram under designuka i Milano og i Cannes tidligere i år, men den ordentlige debuten foran et kresent verdenspublikum fant først sted under Genoa Boat Show i oktober.

Debutanten kan skilte med raffinerte løsninger, og den glade eier kan nyte godt av alt fra en prikkfri finish til en særdeles sylskarp, nærmest aggressiv profil signert designeren Fulvio De Simoni.

Etter en tur om bord kan vi slå fast at det er godt med plass nærmest uansett hva vi sammenligner med. Skulle det likevel bli trangt mellom sofaene, har Pershing også modeller på 72, 90 og 115 fot.

Utsikt

Den sølvgrå finishen følger både skroget og overbygget, og fargen går igjen i mange detaljer om bord. Under tak i salongen kan vi også er nyte utsikten gjennom hele den enorme sideruten.

Les om andre båter i luksusklassen:

Salongen og cockpit er på samme dørknivå, et sosialt og godt knep til etterfølgelse i denne klassen. I cockpit sitter du for øvrig bak en frontrute som strekker seg hele 3,75 meter uten stolper.

Under hoveddekket finner vi master-, VIP- og gjestelugar. Dette er tre selvstendige kabiner med eget toalett. Også her er den italienske designen stilren og av det minimalistiske slaget.

Pershing 64=

Pershing 64 © Haugen, Terje

Plass til RIB i hekken

Deler av hardtoppen er flyttbar slik at den kan brukes som skygge over akterdekket. Under akterdekket er det for øvrig plass til tender opp til 3,25 meter, noe som i praksis er en liten vannjet eller RIB.

Ellers er det verdt å få med seg de mange lærarbeidene om bord signert er Poltrona Frau, som er kjent for å levere det ypperste av kvalitet.

Se alle våre båttester her.

Framdriften står to Arneson ASD 14 L overflatedrev for, koblet sammen med to MAN-motorer med 1550 hestekrefter hver. Dette gir vanligvis en toppfart på over 46 knop.

For mer informasjon: www.dreamline.no

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!