Kort sagt:

+ Greit forbruk

+ Pent støynivå ved toppfart


- Relativt tung

- Noe høyt støynivå ved lav fart

- Akselerasjon

Les hele saken

Spesifikasjoner

Produsent
Pris

Konklusjon

Denne motoren har to sylindrer og et volum på 302 cm3. Den veier 44 kilo og er utstyrt med varselsystem for oljetrykk, kompresjonssekning for lettere start, gruntvannnstilt og gass/styrebrems.

I fartsmålingene oppnår Suzuki en toppfart på 14 knop og er blant de motorene som mister mest fart etter hvert som man senker turtallet. Forbruksmessig ligger suzuki midt på treet, og bruker i gjennomsnitt 0,26 l/nm. Heller ikke i akselerasjonsøvelsen klarer Suzuki DF10 å hevde seg blant de beste, og bruker 10,5 sekunder på å nå 12 knops fart.

I støymålingene ligger Suzuki ganske midt i feltet. Nivået på toppfart er pent med 82 dBA, mens 80 dBA ved seks knop gjør at den støyer merkbart mer enn de beste på lavere fart - til sammenlikning har Honda et resultat på 75 dBA ved seks knop.

Vår karakter

Se alle produkter i testen

Produktene under kan ha to priser, Veil. pris og Beste pris. Beste pris er prisvarsling levert av Prisguide.no, en kommersiell partner av Klikk.no.

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!