Kort sagt:

+ Lavt støynivå

+ Bra akselerasjon

+ Pent forbruk


- Litt akterutseilt på toppfart

Les hele saken

Spesifikasjoner

Produsent
Pris

Konklusjon

Dette er en tosylindret maskin med 222 cm3. Vekten er på 42 kilo og motoren har vibrasjonsdempende motorfeste, og et smart kontrollsystem som omfatter turtallsbegrenser, oljetrykksvarsel og varsel for varmgang. Det er friksjonsregulering for gass og styring.

Fartsmessig holder Honda BF10 seg omtrent midt i feltet, med en topphastighet på 14,1 knop. Den holder også farten brukbart oppe etter hvert som vi senker turtallet. Snittet av fem forbruksmålinger på ulike fartsområder, viser at Honda er blant de snilleste, med et snitt på 0,23 l/nm. Honda akselererer nest raskest av motorene, og bruker 9,2 sekunder på å nå 12 knop.

Nær sagt som vanlig, dominerer Honda i positiv forstand når det kommer til støymålingene. Den bråker minst i alle hastighetsområdene, og nøyer seg med 81 dBA på toppfart.

Vår karakter

Se alle produkter i testen

Produktene under kan ha to priser, Veil. pris og Beste pris. Beste pris er prisvarsling levert av Prisguide.no, en kommersiell partner av Klikk.no.

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!