Tidspunktet for lanseringen blir forsommeren 2008. 48 Triton representerer Windys nye designlinje og båten kan leveres med eller uten glassvegg. Skroget er helt nytt, og er konstruert av Hans Jørgen Johnsen.

Konseptet innvendig følger Windys etablerte mal: En stor eierkabin med stor dobbeltseng og eget baderom helt forut. Lenger akter er en buet sittegruppe og et velutstyrt pantry. Lenger akter og inn under dekksalongen er det nok et baderom og to separate lugarer. Styrbord lugar har to langsgående senger, mens lugaren i babord side har en dobbeltseng. Altså seks komfortable sengeplasser fordelt på tre separate lugarer.

Oppe er det en velfungerende førerplass med to svært komfortable stoler. En stor, buet sittegruppe og en stor bar-enhet er på plass. Med glassvegg kan båten benyttes store deler av året, og en stor, elektrisk takluke slipper inn sol og sommer på fine dager. Innredningen går i lys eik med en silkematt finish. Kombinert med lyse farger på puter og stoler, vil båten bli lys og trivelig. En faktor som også bidrar til økt romfølelse. Windy er nå helt bevisst i valg av materialer, og såkalte "rødmerkede" tresorter er definitivt på vei ut.

Motoriseringen vil som standard bli Volvo Pentas IPS 600, og det betyr to D6-motorer på 425 hk hver. Alternativt kan båten leveres med tradisjonell aksling eller DP-drev.

Prisen er ikke endelig fastsatt, men ventes å starte på drøye 7 millioner.

Tekniske data

  • Lengde: 14,52 m
  • Bredde: 4,20 m
  • Vekt m. IPS: ca. 12,5 t
  • Motorer: 2x Volvo Penta D6 IPS 600 (alternativt aksling eller DP-drev)
  • Fartsområde: 33-36 kn
  • Rekkevidde: 250-320 nm
  • Antall faste køyer: 6
Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!