Galeon Yachts

Fische Marine satser stort

Fische Marine setter alle kluter til og tar fra nyttår over importen av Galeon Yachts.

Pluss ikon
Sist oppdatert

Distribusjon og service vil foregå gjennom den nystartede Fische-avdelingen Galeon Yachts Norge.

- Vi er i ferd med å bygge opp et omfattende serviceapparat for å betjene våre Galeon-kunder sier leder for Galeon Yachts Norge, Erling Svendsen i en pressemelding. Dette skal ta seg av klargjøring, service på båtene og eventuelle reklamasjoner. Egne servicefolk er allerede spesialutdannet ved verftet i Polen, og teknisk sjef Sten Frode Underhaug føler seg trygg på at kundene vil få god service. Service og vedlikehold av motorene vil bli tatt hånd om av Volvo Penta-merkeverksteder.

Test av Galeon 390 Fly og Galeon 440 kan leses her.

- Dessverre får vi ikke tilgang på så mange båter i 2008, men for 2009 har vi som mål å omsette i overkant av 20 båter, forteller Svendsen. Han har vært på flere besøk i den polske fabrikken og er imponert over den håndverksmessige kvaliteten. Det produseres i dag ca. 900 båter pr. år ved verftet, som har drøyt 800 ansatte. Særlig spent er han på den nye 64-fots flybridgeyachten, og den helt nye Sportscruiser 325-modellen, begge designet av Tony Castro. I tillegg bygges det nå en enda en Galeon-fabrikk som skal kunne produsere luksusyachter opp til 100 fot.

I Norge selges Galeon Yachts i dag via to forhandlere, men Erling Svendsen ser for seg at det vil være fire til seks forhandlere i løpet av et par år. I den samme båtfamilien finner vi for øvrig også Galia-båtene, på 14-28 fot, alle beregnet for utenbordsmotorer. Galia vil fremdeles bli solgt gjennom Fische Marines ordinære forhandlernett.

Les mer på: www.fischemarine.no

 

 

 

 

 

 

 

Denne saken ble første gang publisert 20/12 2007, og sist oppdatert 05/05 2017.

Les også