Distribusjon og service vil foregå gjennom den nystartede Fische-avdelingen Galeon Yachts Norge.

- Vi er i ferd med å bygge opp et omfattende serviceapparat for å betjene våre Galeon-kunder sier leder for Galeon Yachts Norge, Erling Svendsen i en pressemelding. Dette skal ta seg av klargjøring, service på båtene og eventuelle reklamasjoner. Egne servicefolk er allerede spesialutdannet ved verftet i Polen, og teknisk sjef Sten Frode Underhaug føler seg trygg på at kundene vil få god service. Service og vedlikehold av motorene vil bli tatt hånd om av Volvo Penta-merkeverksteder.

Test av Galeon 390 Fly og Galeon 440 kan leses her.

- Dessverre får vi ikke tilgang på så mange båter i 2008, men for 2009 har vi som mål å omsette i overkant av 20 båter, forteller Svendsen. Han har vært på flere besøk i den polske fabrikken og er imponert over den håndverksmessige kvaliteten. Det produseres i dag ca. 900 båter pr. år ved verftet, som har drøyt 800 ansatte. Særlig spent er han på den nye 64-fots flybridgeyachten, og den helt nye Sportscruiser 325-modellen, begge designet av Tony Castro. I tillegg bygges det nå en enda en Galeon-fabrikk som skal kunne produsere luksusyachter opp til 100 fot.

I Norge selges Galeon Yachts i dag via to forhandlere, men Erling Svendsen ser for seg at det vil være fire til seks forhandlere i løpet av et par år. I den samme båtfamilien finner vi for øvrig også Galia-båtene, på 14-28 fot, alle beregnet for utenbordsmotorer. Galia vil fremdeles bli solgt gjennom Fische Marines ordinære forhandlernett.

Les mer på: www.fischemarine.no

 

 

 

 

 

 

 

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!