Silver er kjent for sine robuste aluminiumsbåter med innredning i glassfiber. Det er en kombinasjon produsenten nå markedsfører som "alufibre" for å skille merket fra andre båter der aluminium er mer fremtredende i interiøret.

Nå er det ikke den nye betegnelsen som er mest oppsiktsvekkende med Silver Condor. For båten ser rett og slett ganske imponerende ut: Med sine nesten 7,3 meter er den svær - den største modellen i Silvers program. De høye skrogsidene og den særegne vindskjermen er også med på å sette en designmessig stil som ikke går ubemerket hen.

Innredningsløsningen er også annerledes. Det er plass til ni personer, takket være lure seteløsninger bak midtkonsollen. Dashbordet har et snev av offshore-racer over seg, med en støpt midttunnel som gir glimrende plassering av gasspaken.

For å sikre passasje fra cockpit til dekk samtidig som den skal gi god vindbeskyttelse, er utsiden av vindskjermen ut/innklappbar på hver side. Dekket har ingen ordinære sitteplasser, men under solputene finner du store, vanntette stuverom.

Det er Fische Marine som importerer Silver Condor til Norge. Det betyr at båten blir utstyrt med store Evinrude E-tec-motorer, kanskje også med twin-installasjon. Silver oppgir fartspotensialet på opptil 50 knop med største godkjente motorytelse, som foreløpig er 300 hk. V-bunnen har en vinkel på hele 23 grader, og Silver hevder at båten skal ha meget gode egenskaper i røff sjø.

Silver Condor

Lengde: 7,27 m
Bredde: 2,61 m
Vekt: 1400 kg
Drivstofftank: 340 l
Motor: 200-300 hk

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!