335 har en trinndelt cockpit med to tversgående aktersofaer, det sedvanlig store og velutstyrte pantryet på babord side og en smart, todelt og justerbar førerbenk under en solid targabøyle. Innredningen er praktisk og komfortabel, men som i de tidligere modellene i denne serien har man fint lite utsyn fra sittegruppen akter. En morsom løsning er "svigermorsbenken" som enkelt åpnes fra badeplattformen. Bare synd at stuverommet for fendere og tauverk dermed forsvinner.

Under dekk har Sea Ray beholdt den åpne salongløsningen, noe som fungerer greit i en båt på drøye 30 fot. Ønsker man litt privatliv etter leggetid, får man ta til takke med forhengene rundt dobbeltkøya i piggen og stikkøya akter. En langsgående sofa med bord fungerer fint, men vi er usikre på om det er behov for et stort og velutstyrt pantry også under dekk.

Heller ikke i sjøen byr 335 på de store overraskelser. Båten har et høyt tyngdepunkt og et merkbart vindfang, men når båten først er over en betydelig planingsterskel, kjennes den likevel relativt sprek og lettkjørt. Med to Yanmar dieseler i motorrommet er en toppfart på 38 knop mer enn godkjent. Det brede forskipet er kompakt i bølgene, men sender vel mye sjøvann inn i cockpit.

Tekniske data - Sea Ray 335 Sundancer

Lengde: 10,16 m
Bredde: 3,18 m
Dypg.: 0,99 m
Drivstofftank: 757 l
Vekt: 6350 kg
Motor: 400-600 hk
Motor testbåt: 2 x Yanmar 6LPA DTP-240 hk
Toppfart: 38,1 knop

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!