Sea Ray 2015

Sea Ray tilbake

Sea Ray er tilbake i det norske markedet

Pluss ikon
NYHET: Denne 19-foteren fra Sea Ray, SPX, er en av de store nyhetene denne sesongen. FOTO: Sea Ray
NYHET: Denne 19-foteren fra Sea Ray, SPX, er en av de store nyhetene denne sesongen. FOTO: Sea Ray
Sist oppdatert

Etter noen år med en litt uavklart situasjon på forhandlersiden, er Sea Ray tilbake for fullt i det norske markedet.

– Vi er stolte av å være Norgesimportør og forhandler for et av verdens største båtmerker, sier Harald Korn, daglig leder i bedriften Giramar.

For det blir heretter Giramar AS som blir importør for Sea Ray (Sport Boats og Sport Cruisers) i Norge.

Disse to seriene representerer godt over 30 ulike båtmodeller, fra den helt nye og åpne 19-foteren til Cruiser 370 Sundancer med en totallengde på over 40 fot.

– Vi opplever at Sea Ray representerer noe helt spesielt i vår bransje, med en solid byggekvalitet basert på 55 års erfaring, moderne design og gunstige priser, fortsetter Korn.

Han forteller videre at de har flere båter i bestilling, og deriblant den helt nye Sea Ray 355 Sundancer, som er utviklet spesielt for våre breddegrader.

– En flott familiebåt med stor uteplass, to doble kabiner under dekk, stort soltak og bysse både oppe og nede om du vil, mener Korn.

 

Blant de store

Giramar er fra før importør av Dufour Yachts og forhandler av Clipper og Explorer Motoryachts. De har sin utstillingslokaler i Leangbukta i Asker, på samme sted som Bavaria, Windy, Nimbus, Marex, Saga og flere av de andre veletablerte merkene.

Sea Ray er en av verdens største fritidsbåtprodusenter, og de leverer båter fra 19 til 65 fot. Det er et ærverdig amerikansk båtmerke som har holdt på helt siden C. N. Ray startet med båtbygging i 1959.

De ferskeste Sea Ray-modellene har kommet til Norge, og det blir mulig å se flere ulike varianter under «Sjøen for alle» Lillestrøm  - samt under Storbåtmessen i Leangbukta som starter på lørdag den 14. mars.

– Giramar er en av nykommerne i bransjen, og viser at det er mulig å satse selv i år med lavere omsetning enn vi har vært vant til i båtbransjen. Med den positive utviklingen og økende båtinteressen vi opplever denne våren, kan de kanskje vise seg at timingen var svært god, avslutter Korn

Denne saken ble første gang publisert 16/03 2015, og sist oppdatert 01/05 2017.

Les også