Goldfishbrødrene Pål og Henrik Sollie har fått testet varene skikkelig denne gangen. En annenplass i racet England Rundt kan tyde på at de har gjort en brukbar jobb med sin nyeste 11 meter lange RIB, den største båten til Goldfish noen gang.

Klikk på bildet over for å se video!

Oppskriften er basert på tidligere RIB'er, men denne gangen er det meste litt mer ekstremt: Et karbon- og vinylesterforsterket, sandwich- og vakuumstøpt skrog med tre steps gir god flyt helt opp mot 100 knopsgrensen.

Hypalon-pontongene er festet på skinner. Den dype cockpiten har seks dempede racingstoler, og en solseng (for syns skyld) over et motorrom som i dette tilfellet skjuler to spesialtilpassede Yanmar D-MAX dieselmotorer på tilsammen 760 hk.

Med XR racingdrev fra Mercruiser snakker vi om en toppfart rett under 80 knop. Og under det opphøyde dekket skjuler det seg en liten nød-kabin med fin soveplass for to personer.

Les også:

Også Sjøforsvaret har latt seg imponere, og har bestilt ti spesialbygde eksemplarer av 36 SuperSport.

- Vi har rett og slett bygd drømmebåten vår, og håper at andre vil like den også, flirer Henrik Sollie, medeier og markedssjef i Goldfish Boats.

Herligheten leveres til den nette sum av kr. 3 111 000.

Tekniske data

Lengde: 11,00 m

Bredde: 3,10 m

Vekt:3200 kg

Drivstofftank: 600 l

Køyer: 2

Motor:fra 2 x 380 til 2 x 662 hk

Toppfart: 78 kn (testbåt)

Pris: fra 3 111 000

www.goldfishboat.com

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!