Ford vil lokke kunder bort fra de tradisjonelle luksusmerkene med en spesiell prestisjemodell av Mondeo. Mye krom i fronten, en eksklusiv lounge og gratis bilvask er virkemidlene.

Det nye luksusmerket skal hete Vignale, og er i praksis et eget utstyrsnivå som havner et hakk over dagens toppnivå Titanium X. På bilutstillingen i Frankfurt vil Ford vise frem en Mondeo Vignale som konseptbil for å undersøke hvordan publikum vil reagere på nyheten.

Konseptbilen Ford Mondeo Vignale skal se eksklusiv ut, med blant annet kromdetaljer i fronten, på dørhåndtakene og sidespeilene, større felger, Vignale-merker og LED-lykter. Inne i bilen skal det være spesielle skinntrekk til setene og trådløst nettverk. Bilen skal også skille seg fra andre av samme type ved ikke å ha noen synlige Mondeo-emblemer.

Men det er ikke først og fremst designdetaljene som skal få deg til å velge Vignale-versjonen. I stedet fokuserer Ford på selve eieropplevelsen, og tilbyr en spesiell kontaktperson for kjøperen, en Vignale-lounge hos utvalgte forhandlere og gratis bilvask i hele bilens levetid. Nøyaktig hvordan dette skal foregå i praksis er foreløping ikke kjent.

- En Ford fra Vignale-serien skal lokke kunder som har liten tid og som vil føle seg spesielle, sier Gaetaon Thorel, Fords salgsdirektør for Europa, i en pressemelding.

Hvis etterspørselen er der kan Ford også lansere Vignale-versjoner av flere modeller, som den nye S-Max. Men først ut er Mondeo, og den kommer i 2015.
Les hele saken
Les alt om:

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!