Bildesign er naturlig nok helt individuelt, men det finnes likevel biler som mange er enige om at er mindre pene. Blant de hører både Chrysler PT Cruiser og Porsche Panamera inn.

Men de er ikke de verste. For i følge bilnettstedet Edmunds finnes det biler som er betydelig verre rent utseendemessig - og på den listen hører faktisk både Panamera og PT Cruiser til blant de penere av de stygge. De havner på plass nummer 100 respektive 98 av verdens styggeste biler.

Listen er full av gamle storheter, men også nye biler er representert. Blant annet finner vi elbilen Nissan Leaf på en 97. plass.

- En avansert elektrisk bil som er kamuflert som en boble fra en tyggegummi, tilsatt dørhåndtak. Fremtiden må bli mer interessant enn dette, skriver Edmunds om Norges mest populære elbil.



Men også biler som BMW 5-serie GT, BMW X6 og den forrige generasjonen 7-serie får gjennomgå.

- BMW 5-serie GT er bilen som leder an dersom BMW har mistet retningssansen.

På en 91. plass finner vi Trabant  - en bil Edmunds mener er penere enn en Ferrari California.

- Når Øst-Tyskland ikke var opptatt med å klusse til alt annet, tvang de sine innbyggere til å kjøpe dette ultimate rakleverket av mistrøstighet. Trabant er stylet så elendig at de ikke finnes en karosseriplate som passer med den neste.

Men oppe i all denne tristessen, hva er den styggeste bilen?

Det er ikke Ferrari California, som havner på en høyst lite hyggelig 16. plass, men det er en italiener.

Øverst på listen over verdens gjennom tidenes styggeste biler troner nemlig Lamborghini Veneno - bilen som nettopp ble avduket i Geneve for noe få uker siden.

Og Edmunds er ikke nådige i sin kritikk av bilen.

- Alle superbilsklisjeer og alle dårlige ideer som Lamborghini noensinne har hatt, har funnet veien til denne overprisede utstillingsbilen. Dette er det verste som har kommet fra Italia siden faschismen. Takk og lov skal det bare bygges tre eksemplarer, men selv det er tre eksemplarer for mye, skriver Edmunds.
Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!