Igjen har bilder fra BMW lekket ut på nettet før de skulle, og denne gangen dreier det seg om ansiktsløftningen av X3.
Bildene viser forsiktige endringer på utsiden, der fremfor alt hekken og fronten har fått en del nye detaljer. Lyktene er annerledes, og det er grillen også, slik at alle BMW-kjennere straks ser at dette er en "X3 facelift".

Men det er under panseret at vi finner de viktigste forandringene. Ikke helt uventet blir det nå tilbudt gjerrigere motorer, og BMW selv hevder at man kan vise frem de laveste CO2-utslippene i hele segmentet.

Den gjerrigste modellen er BMW X3 sDrive 18d, som bare bruker 0,5 liter per mil. Den har et oppgitt CO2-utslipp på 131 g/km. Effekten er 150 hk, mens den utvikler 360 Nm i dreiemoment.

De ytre målene er stort sett uforandret på den ansiktsløftede BMW X3. Lengden vokser med én millimeter til 4657, mens bredden er uforandret på 2089 mm. Bagasjeplassen på 550/1600 liter er også akkurat som før.


Her er data for den ansiktsløftede X3:


BMW X3 sDrive18d
2,0-liters dieselmotor med 150 hk, 360 Nm.
Forbruk: 5,0 (5,1) l/100 km, CO2-utslipp 131 (133) g/km. Bakhjulsdrift.


BMW X3 xDrive20d
2,0-liters dieselmotor med 190 hk, 400 Nm.
Forbruk: 5,4 (5,2) l/100 km, CO2-utslipp 143 (138) g/km. Firehjulsdrift.


BMW X3 xDrive30d
3,0-liters dieselmotor med 258 hk, 560 Nm.
Forbruk: 5,9 l/100 km, CO2-utslipp 156 g/km. Firehjulsdrift.


BMW X3 xDrive35d
3,0-liters dieselmotor med 313 hk, 630 Nm.
Forbruk: 6,0 l/100 km, CO2-utslipp 157 g/km. Firehjulsdrift.


BMW X3 sDrive20i
2,0-liters bensinmotor med 184 hk, 270 Nm.
Forbruk: 7,0 l/100 km, CO2-utslipp 163 g/km. Bakhjulsdrift.


BMW X3 xDrive20i
2,0-liters bensinmotor med 184 hk, 270 Nm.
Forbruk: 7,7 (7,2) l/100 km, CO2-utslipp 180 (168) g/km. Firehjulsdrift.


BMW X3 xDrive28i
2,0-liters bensinmotor med 245 hk, 350 Nm.
Forbruk: 7,3 l/100 km, CO2-utslipp 169 g/km. Firehjulsdrift.


BMW X3 xDrive35i
3,0-liters bensinmotor med 306 hk, 400 Nm.
Forbruk: 8,3 l/100 km, CO2-utslipp 193 g/km. Firehjulsdrift.
Les hele saken
Les alt om:

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!