I vintermørket er det fort gjort å prioritere bort trening. Det er det slettes ingen grunn til, mener personlig trener og blogger Tessa Sørensen.

Se video i bunnen av artikkelen!

- Denne uka har jeg bestemt meg for bruke øvelser som åpner opp skuldrene og øker bevegeligheten i ryggen. Hvis du sitter mye, jobber foran en skjerm, har hendene mest foran kroppen og/eller generelt ikke gjør dette i løpet av hverdagen din så får du mulighet her, forteller Tessa.

Dette er basisøvelser som er godt for alle.

- Det går ikke ann å gjøre noe galt, for i det øyeblikket du har satt i gang å prøve så har du allerede fått det til. Da har du vunnet over sofaen! Det er jo en fin ting å få til på en onsdag kveld, uten engang å ha måttet gå ut av egen stue.

Lyst på en økt til? Forrige økt finner du her.

#Stueonsdag

Hva: 5 styrkeøvelser på 5 min

Styrker: Skuldre, rygg, bryst og armstrekkere.

Øker bevegelsen i: Skuldre og rygg

Utstyr: Ingenting, annet enn pågangsmot.

Kos dere hvertfall med denne lille snutten, så håper jeg du får lyst til å prøve deg på en «svettis».

Bruk #stueonsdag og følg Tessa på Instagram: @tessasorensen

Tidligere #stueonsdag-økter:

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!