Bernard Fitzwalter

Det står i stjernene

Heftige romanser eller forfremmelse på jobb i sikte? Sjekk ut ditt årshoroskop for 2017!

Med nærmere fire millioner følgere mellom seg har Natasha Oakley og Devin Brugman tatt en Instagram-trend og gjort det til sitt levebrød. Med designsamarbeid, kampanjer og intervjuer, sin helt egen kolleksjon og Instragram kontoen «A Bikini a Day» har navnene «Tash» og «Dev» blitt synonymt med bikinier og strandmote.

Etter å ta bilder av hverandre i bikinier på stranden ble Instagram, som allerede florerer av jenter og kvinner i alle aldre som poserer på stranden, det logiske stedet å dele bildene på. I 2012 startet de opp Instagramkontoen «A Bikini A Day» for å samle alle bildene på ett sted, og takket deres profesjonelle bilder, positive innstilling og daglige oppdateringer har de i dag over en halv million følgere. Det er få merker som designer strandmote som ikke har gjort et samarbeid med Oakley og Brugman og den siste aktøren til å omfavne jentene er butikk-kjeden Bik Bok.

Sommeren 2016 brukte Bik Bok jentene som modeller for sin bikini-kolleksjon, men denne sesongen tar de samarbeidet et skritt lengre og lanserer en gjestekolleksjon designet av Oakley og Brugmam. Forrige uke besøkte de Oslo for å feire lanseringen, og i den anledning tok ELLE muligheten til å stille dem noen spørsmål om selvtillit, kropp og – selvfølgelig – bikinier.

Hvorfor bikinier? Hva elsker dere med dem?

Jeg tror det er livstilen som får oss til å elske bikinier så mye. Å være på stranden i et varmt, tropisk sted er definitivt en av våre absolutte favorittting, og å ha på bikini er selvfølgelig en stor del av det! Det er å føle seg fri nok til å bare være i bikinien din, føle solen på huden og sanden under føttene.

Dere lever av å publisere bilder av dere selv i bikini. Har all eksponeringen en påvirkning på selvtilliten og selvbildet deres?

Det er dager vi føler oss usikre når det kommer til noen ting, men det er helt normalt er det ikke? Alle går gjennom det fra tid til annen. Vi er heldige nok til å være bestevenner som jobber sammen, fordi vi har definitivt godt av litt kjærlighet en gang i blant for å få opp selvtilliten. Usikkerheter til side, så prøver vi å være så positive vi kan så ofte vi kan.

saken fortsetter under bildet

A Bikini A Day @abikiniaday (650 000 følgere)

Devin Brugman @devinbrugman (1,3 millioner følgere)

Natasha Oakley @tashoakley (1,9 millioner følgere)

Hvilken påvirkning tror dere bildene dere legger ut har på deres følgeres selvtillit og selvbilde?

Når vi ser over tilbakemeldingene vi har fått gjennom årene er det for det meste positivt! Mange jenter tar kontakt med oss og forteller at de at de er tryggere på å omfavne sin egen kropp og føle seg mer komfortabel i bikinier fordi vi omfavner våre kurver. Det er fantastisk å høre at vi inspirerer unge kvinner til å elske seg selv og føle seg komfortable nok til å gå i bikini – det er så befriende å være trygg med seg selv, og det er fantastisk å høre at vi har oppmuntret andre til å kunne nettopp det.

Hva var målet deres da dere lanserte A BIKINI A DAY? Føler dere at dere har nådd det målet?

Vi hadde ikke noe mål med å oppnå noe, vi gjorde bare vår egen grei. Tash hadde et produksjonsselskap som fokuserte på fotografi og video, og for å bli bedre til å ta bilder tok vi bilder av hverandre å stranden. Instragram ble bare et sted vi delte bilder. Det var ikke før vi la merke til en enorm mengde nye følgere, at det gikk opp for oss at dette var blitt større enn vi noen gang kunne sett for oss

Hvordan opprettholder dere et privatliv samtidig som dere promoterer dere selv på sosiale medier hver enste dag?

Det du ser er det du får! Vi elsker å ta bilder, så å poste på Instragram er ikke en stor, avansert prosess som tar oss vekk fra privatlivet vårt. Vi har fritid og elsker hver eneste sekund, men vi publiserer fordi vi vil, ikke fordi vi må. Vi elsker å lage mat, svømme, høre på musikk, slappe av hjemme, se på netflix (når vi kan) og nyte en kveld med ansiktsmaske og sladder fra tid til annen. Ganske standard privatliv-oppførsel, haha.

Hva er deres ide av en sterk og sunn kropp? Hva skal til for å oppnå det?

Sterk og sunn kommer i alle mulige former og størrelser, og har ingen ting å gjøre med størrelsen på bikinien din. Vi fokuserer med på velvære – å fokusere på å vær den beste utgaven av oss selv både fysisk og psykisk. Det innebærer å holde seg aktiv og fokusert, utfordre kropp og sinn, og sørge for at vi får i oss sunn mat fra dag til dag. Vi er ikke besatt av det, men prøver å ha så mye som mulig gøy med det.

Dere kommer fra Hawaii og Australia hvor det er bikini-forhold hver dag. Tenkte dere annerledes da dere designet bikinier for Bik Bok og nordiske land hvor vi kun går i bikini 3 måneder av året?

Bikini-vær er bikini-vær! Vi tok inspirasjon fra alle våre favorittsteder i verden, inkludert Australia og Hawaii, og designet en linje som reflekterer vår egen stil. Kolleksjonen er trendy og passer Skandinavias moteriktige innstilling til sommeren perfekt.

Til slutt, hva er deres beste tips for å føle seg komfortabel og sexy i en bikini?

Bruk en drakt du føler deg fysisk komfortabel i og som gir støtte der du trenger. Hver figur er unik og, dessverre, finnes det ingen universell bikini som får alle til å føle seg like sexy og komfortable. Finn den som funker for deg og holde seg til den – det er nøkkelen til bikinikropp-selvtillit.

 

Kolleksjonen er i butikk nå. Alle bilder er fra samarbeidet og viser kolleksjonen til Natasha Oakley og Devin Brugman.

 

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!