Magasinet

ELLEs oktoberutgave

Sjekk ut månedens abonnementstilbud, og abonner her!

2016 er året for løping, spesielt for oss i ELLE. I samarbeid med Adidas skal vi finne løpeformen fram til september, da vi skal løpe Adidas-løpet Søene Rundt i København.

Forrige uke var det duket for en ny runde trening, denne gangen trappetrening coachet av personlig trener og ELLE-blogger Marte Ruus.

Vi møtte opp på Bislett-stadioen, det perfekte stedet for en skikkelig trappeøkt.

Du kan se bilder fra det sporty eventet i bildekarusellen under.

 

Treningsprogrammet er hentet ut fra bloggen til Marte, og så slik ut:

Oppvarming: 10-15 minutter lett jogg for å gjøre kroppen og beina klar for litt hardere arbeid.

Marte delte økta opp i fem intervaller. Hvert intervall bestod av fem turer opp trappa og rolig jogg ned. Hun varierte hvilken måte vi skulle ta oss opp trappa på i følgende rekkefølge:

1. Løp med enkle trinn

2. Løp med doble trinn

3. Enkle hopp

4. Doble hopp

5. Spurt

Mellom hvert intervall tok vi en liten pause til pulsen fikk roet seg litt ned, før vi dro på med nytt intervall og fem nye turer opp trappa.

 

Vi avsluttet økta med en runde yoga for runners.

Hanne Danielsen, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!