Topp ti motegleder: april

Ti ting vi gleder oss til

April måned har mye å by på, både på mote- og skjønnhetsfronten.

MOTE- OG SKJØNNHETSNYHETER: Dette er blant de tingene vi gleder oss til i april.

MOTE- OG SKJØNNHETSNYHETER: Dette er blant de tingene vi gleder oss til i april. Foto: Foto: produsenten

Publisert Oppdatert

Vi har begynt med en ny serie artikler hvor vi forteller deg hvilke ti nyheter og arrangementer vi gleder oss til hver måned.

April måned har mye godt å by på - mange produsenter kommer med nyheter både for kvinner og menn, fashionistaer og skjønnhetsguruer.

Her kommer listen for april, i tilfeldig rekkefølge:

1. Vintage på nett

NY NETTBUTIKK: Vanity Vintage kommer til å selge vintageskatter fra hele verden.

NY NETTBUTIKK: Vanity Vintage kommer til å selge vintageskatter fra hele verden. Foto: Foto: produsenten

Endelig kan vi shoppe vintageskatter på en norsk nettside.

Fredag 17. april, klokken 10.00, åpner nemlig Vanity Vintage sin nye nettbutikk.

Damen bak nettsiden er designer Lisa Mari Kvalvik, og hun kan by på herlige vintageklær som hun har hentet inn fra hele verden.

Er du heldig, kan du sikre deg vintage designerkupp fra Dior eller Ralph Lauren.

Her er det med andre ord bare å sitte parat foran pc-en, og klikke seg inn på www.vanityvintage.no.

Les også: Her er de beste nettbutikkene

2. Couture for kroppen

Juicy Couture sitt duft- og kroppspleieunivers kommer endelig til Norge.

Juicy Couture Bath & shower collection består av alt fra parfyme og pudder til kroppsskrubb, kroppskrem og dusjsåpe.

Duoen bak Juicy Couture, Gela Nash-Taylor og Pamela Skaist-Levys, har latt seg inspirere av blant annet Marie Antoinette, Ritz, haute couture og Cecil Beaton. Essensen i serien er derfor dekadense, stilfullhet og skjønnhet.

Produktene har en fruktig duft med toppnoter i vannmelon, mandarin og rosa pasjonsfrukt. De har også et blomsterpreg med hjertenoter i villrose og prinsesselilje.

Produktene kommer i vakker og detaljrike innpakninger, og oser av glamour og couture.

Juicy Couture er i salg fra uke 17, og koster mellom kr 340 og kr 510. Det samme er merkets andre duft- og kroppspleieserie Viva La Juicy.

3. Trendy sommerbølger

COUTURE FOR KROPPEN: Juicy Couture lanserer en ny duft- og kroppspleieserie.

COUTURE FOR KROPPEN: Juicy Couture lanserer en ny duft- og kroppspleieserie. Foto: Foto: produsenten

Har du slett hår, men har alltid drømt om et sexy bølger? Fortvil ikke, redningen er ikke langt unna!

SOMMERBØLGER: Få en trendy, bølgete hårfrisyre med Remington Spin Curl.

SOMMERBØLGER: Få en trendy, bølgete hårfrisyre med Remington Spin Curl. Foto: Foto: Trevor Leighton

Remington lanserer nemlig en innovativ nyhet nå i april. Hårføneren Spin Curl gir deg trendy bølger uten å måtte ty til krølltang eller ruller. Hårføneren blåser håret i rotasjon, noe som gir deg krøllete hår.

Spin Curl lover å gi deg et profesjonelt resultat hjemme - uten å måtte bruke timevis foran speilet.

Få tips og råd på www.stylewithremington.com.

Spin Curl har en veiledende utsalgspris på kr 599.

Les mer og se video: Slik får du vårfrisyrene

4. Rockabilly Chic

Vårens solbriller fra det italienske motehuset Bottega Veneta nærmest oser av rå rockabilly attitude.

Rock n' roll går aldri av moten, og solbrillenyhetenes retroinspirerte design sender tankene tilbake til 1950-tallets sjarm. Disse kommer til å bli et must på sommerens mange musikkfestivaler.

Solbrillemodellen BV 105/S er en klassiker med sin unike fasong, ben-look acete og fargede glass. Bottega Venetas signatur, den inngraverte sommerfuglen, er selvfølgelig også på plass.

Modellen vil være i salg i utvalgte forhandlere fra april, og koster kr 4050.

Les også: Vårens store solbrilleguide

5. Karismatisk herreduft

Yves Saint Laurent utvider sitt sortiment med herredufter.

RETRO: Disse retroinspirerte solbrillene fra Bottega Veneta kommer til å bli en hit i sommer.

RETRO: Disse retroinspirerte solbrillene fra Bottega Veneta kommer til å bli en hit i sommer. Foto: Foto: produsenten

Denne måneden kommer La Nuit de l'Homme som passer for en stilsikker, karismatisk og sensuell mann.

MASKULIN DUFT: YSL sin nye herreduft, La Nuit de l'Homme er maskulin og karismatisk.

MASKULIN DUFT: YSL sin nye herreduft, La Nuit de l'Homme er maskulin og karismatisk. Foto: Foto: produsenten

SEXY UNDERTØY: Chantelle sin vår- og sommerkolleksjon, French Allure, er sexy og sofistikert.

SEXY UNDERTØY: Chantelle sin vår- og sommerkolleksjon, French Allure, er sexy og sofistikert. Foto: Foto: Produsenten

Parfymen kommer til å bli en vinner hos både kvinner og menn. Kvinner fordi man blir helt mo i knærne av den, og menn fordi kvinnene kommer til å falle som fluer for ham.

Duften er krydret med blant annet bergamott, kardemomme, pepper og lavendel.

La Nuit de l'Homme koster kr 350 for 40 ml.

6. Sexy undertøy

Undertøysmerket Chantelle lanserer i disse dager sin vår- og sommerkolleksjon «French Allure».

Undertøyet stadfester at eleganse, perfekt passform og raffinerte materialer er tilbake, og kolleksjonen passer kvinner verden over som ønsker seg undertøy med florlett, fransk eleganse.

Fargepaletten er frisk og sommerlig med beige, rosa, aprikos og fiolette nyanser, i tillegg til sort, rødt og hvitt som gir deg en perfekt couturefølelse.

De ulike BH-ene koster mellom kr 390 og kr 640, mens trusene koster fra kr 160 til kr 350.

7. Ansiktskrem med solfaktor

Elizabeth Arden utvider Eight Hour-familien med en ny ansiktskrem.

Eight Hour Cream Intensive daily moisturizer for face er en spesialutviklet fuktighetskrem som skal beskytte og bevare huden din. Den har SPF 15, slik at du også beskytter huden dim mot skadelige solstråler.

DET LILLE UNDER: Chantelles vår- og sommerkolleksjon kommer blant annet i sarte toner som rosa, beide og elfenben.

DET LILLE UNDER: Chantelles vår- og sommerkolleksjon kommer blant annet i sarte toner som rosa, beide og elfenben. Foto: Foto: produesnten

Den er hurtigabsorberende, og skal etterlate huden glatt og fuktmettet i opp til 8 timer. Den skal dessuten også gjenopprette hudens balanse etter vær- og klimapåvirkninger, og heler huden ved å fjerne tegn på tørrhet.

FUKTIGHETSGIVENDE: Elizabeth Arden utvider Eight Hour-familien med en fuktighetskrem for ansiktet.

FUKTIGHETSGIVENDE: Elizabeth Arden utvider Eight Hour-familien med en fuktighetskrem for ansiktet. Foto: Foto: produsenten

Fuktighetskremen er til salgs fra uke 17, og koster kr 310 for 50 ml.

8. Moderne vintage

Kleskjeden KappAhl kommer med en ny kolleksjon denne måneden.

«Vintage Stories» består av 30 ulike plagg og accessoirer som er blitt inspirert av gamle filmer og fotografier. I tillegg har designerne bak kolleksjonen saumfart second-hand butikker for inspirasjon.

Stikkord for kolleksjonen er uskyld, lyse pasteller og romantiske blonder.

Klærne og tilbehøret kommer i et begrenset opplag for å gi dem et mer eksklusivt preg.

9. Eksklusiv H&M-kolleksjon

Den populære britiske designeren Matthew Williamson har samarbeidet med kleskjeden Hennes & Mauritz om to kolleksjoner denne våren og sommeren.

Del en av dette samarbeidet er en eksklusiv kolleksjon som bare vil bli solgt i 200 H&M-butikker verden over. Her i Norge er den i salg i kun 13 forretninger.

Kolleksjonen består av klesplagg og accessoirer i kjent Matthew Williamson stil. Sterke farger som fuksia rosa, kongeblått, grønt og turkis går igjen.

VINTAGE STORIES: KappAhls nye kolleksjon er inspirert av gamle filmer og fotografier.

VINTAGE STORIES: KappAhls nye kolleksjon er inspirert av gamle filmer og fotografier. Foto: Foto: produsenten

Den første kolleksjonen er i salg fra 23. april.

Les mer og se bilder/video: Matthew Williamsons eksklusive H&M-kolleksjon

10. Få en solkysset look

Dior kommer denne måneden med nye bronzingprodukter som skal gi deg en naturlig solkysset sminkelook.

Dior Bronze består av tre ulike solpuddere som skal ha ulik effekt og gi forskjellige resultater.

I tillegg kommer det to nye rouge - et i rosatoner og et i koralltoner som skal gi et naturlig vakkert resultat.

Produktene er i salg fra 15. april, og koster mellom kr 355 og kr 415.

FARGERIK: Matthew Williamsons kolleksjon for H&M er fargerik og trendy.

FARGERIK: Matthew Williamsons kolleksjon for H&M er fargerik og trendy. Foto: Foto: produesenten

Les også:

GYLNE TIDER: Dior Bronze gir deg en naturlig solskysset sminkelook.

GYLNE TIDER: Dior Bronze gir deg en naturlig solskysset sminkelook. Foto: Foto: produsenten

Vårens mange sminkelooker

25 geniale skjønnhetstips

BRONZINGPRODUKTER: Dior kommer med en ny serie bronzing- og rougeprodukter.

BRONZINGPRODUKTER: Dior kommer med en ny serie bronzing- og rougeprodukter. Foto: Foto: produsenten

Nyttige tjenester

FORUM

Underholdning