Beyoncé sees vanligvis når hun er stylet opp fra topp til tå, og få er vel mer hyllet for sitt sexy ytre (i tillegg til hennes vannvittige talent, selvsagt) som henne.

I forrige uke snakket alle om det uretusjerte bildet av Cindy Crawford.

Nå har nettstedet The Beyonce World lagt ut det som skal være uretusjerte bilder fra superstjernas reklamejobb for L´Oréal fra 2013, og Twitter går varm av alle som deler bildene med sine følgere.

Nettsteder over hele verden omtaler bildene.

- Vi lever i en verden der vi stadig strekker oss høyere mot det perfekte.  Når uretusjerte bilder lekkes får vi en nødvendig «reality check»  og et pusterom, sier Det Nyes mote- og skjønnhetsansvarlig Cecilie Mevatne.

URETUSJERT: Beyoncé uretusjert engasjerer fans verden over. © Skjermbilde Twitter.com

beyonce uretusjert

FØR OG ETTER: Dette bildet skal vise Beyoncé før og etter retusjering i Photoshop. © Skjermbilde Twitter

BEYONCE: Her på årets Grammy Awards. © Stella Pictures

Vil ha virkelighet

- Vi som har jobbet i bransjen vet at ikke alt er slik det ser ut til i reklamekampanjer, men for alle utenfor er dette et viktig innblikk. Og forhåpentligvis skjønner vi at verden ikke går under selv om vi får strekkmerker etter fødsel eller våkner opp med en kvise en morgen, sier Mevatne.

- Uretusjerte bilder tar av fordi unge kvinner og menn tørster etter virkelighet. Vi liker jo også å drømme oss bort i visuelt vakre ting, som filmer, magasiner og fine blogger, men vi vil ikke få følelsen av å bli lurt. Hele konseptet "kjendis" er jo bygget på å skape en illusjon av et menneske som ikke finnes, og derfor er det tilfredstillende når en får et blikk bak fasaden, tror Det Nyes redaktør Karine Thyness.

Det Nye etterbehandler sine bilder minimalt, men i de tilfellene bilder er retusjert er de alltid merket.

- Vi vil ha mest mulig transparens, og leserne våre har gitt oss veldig mye bra feedback på tiltaket. Hvis vi først velger å retusjere et bilde, så synes jeg de skal vite om det. Jeg har fått en mail om hvorfor bildet av meg på ledersiden er retusjert, og svaret er at jeg hadde en kvise den dagen. Den tok jeg bort.

Beyoncé har tidligere blitt kritisert for å ha retusjert seg tynnere på private bilder hun har delt med fansen. Verken Beyoncé selv eller managementet hennes har foreløpig kommentert de uretusjerte bildene som nå er ute.

Slik så den ferdige reklamen med Beyonce for L`Oréal ut:

Følg Det Nye på Instagram og Facebook

Få 10 utgaver av Det Nye pluss veske til 299 (+porto)

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!