Madonna kan være superstjerne så mye hun vil. Når Louis Vuitton skal promovere sine vesker neste år, blir det uten hennes medvirkning.

To sesonger på rad har Madonna prøvd å forføre kjøpesterke veskekunder til å velge nettopp Louis Vuitton.

En tøff oppgave i disse nedgangstider, men det har vist seg at «bagistaene», som de veskegale kalles, har holdt trykket oppe.

Bagbunch meldte tidligere i år at kundene heller dropper mange rimeligere småprodukter enn den ene, store troféfvesken.

Nå har Madonnas gode venn, Vuitton-designeren Marc Jacobs, bestemt seg for å satse på et annet ansikt i motehusets 2010-kampanjer.

- Etter to år med en slik stor stjerne har Marc bestemt seg for å gi henne en pause. Han vil i stedet satse på en modell - og ikke en hvilken som helst modell, sier en talsmann for Louis Vuitton:

Lara Stone.

NYTT ANSIKT: Lara Stone, Louis Vuittons nye frontfigur, er bare 25 år.

Sean Connery.

GAMMELT ANSIKT: Sean Connerys alder snakker ingen om...

- Hun kommer til å bli den neste supermodellen, sier han til The Sun.

Og skulle det ikke være ille nok å bli skviset av sin egen venn, har Marc Jacobs strødd salt i såret ved å velge Lara Stone - som med sine 25 år er akkurat halvparten så gammel som popdronningen.

Les også:

Mini-Madonna

Slik trener du som Madonna

Reklame-prinsessene

Sånt svir! Særlig når man er så opptatt av evig ungdom som Madonna...

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!