Moods of Norway

MODELL: Jon Skolmen var modell for kvelden. © Foto: Stella

Moods of Norway

SANG: Tommy Sharif sang i pilotdress på catwalken. © Foto: Stella

Det er alltid knyttet store forventninger til Moods of Norway sine catwalkvisninger, og gutta bak merket innfridde nok en gang.

Inspirert av oppdagere

Over 2000 forventningsfulle gjester hadde tatt turen til Sjokoladefabrikken på Rodeløkka i Oslo fredag kveld for å få med seg Moods sitt show, som nok en gang hadde fått æren av å avslutte Oslo Fashion Week.

Kolleksjonen for neste høst og vinter heter «Cocktail Travels» og er inspirert av Nansen, Amundsen og Heyerdahl - kjente nordmenn som reiste ut i verden og satte Norge på verdenskartet.

Designerne Simen Staalnacke og Peder Børresen har laget plagg som gjenspeiler de store oppdagernes ulike destinasjoner, og kolleksjonen er derfor delt opp i tre med klær som henspiller til både det arktiske, tropiske og urbane.

Fyrverkeri av et show

Da klokken var passert ti om kvelden, satte showet i gang.

For det er det Moods sine visninger er. Deres catwalkshows minner mer om rockekonserter enn klassiske motevisninger. Her er det full trøkk fra første sekund med høy musikk, dansere, sangopptredener og ikke minst kjendiser som viser klær på catwalken.

I år var det blant annet Jon Skolmen, Charlotte Thorstvedt og polfarer Monica Christensen som viste fram klær fra Moods. I tillegg sang dekkongen Tommy Sharif for full hals, til publikums store glede. Rent kan man ikke akkurat si at han sang, men underholdende var det.

Men det var ikke bare på scenen det krydde av kjendiser. Moods sine visninger er alltid veldig populære, og på første og andre rad satt det kjentfolk som Aylar Lie, Mira Craig, Jenny Skavlan, Kjell Nordström, Aqua-Lene og Terje Sporsheim, for å neven noen.

Simen og Peder kunne, som alltid, skilte med å være de som trakk flest kjendiser til sin visning.

Sirkus Moods

Moods of Norway har alltid arrangert store fester i forbindelse med sine trendvisninger, og for hver gang blir moteshowet større og større. De klarer på en merkverdig måte å overgå seg selv hver eneste gang.

Man forventer å bli underholdt, og det blir man år etter år. Bakdelen med det hele er at fokuset forsvinner fra selve klærne. Man sitter igjen med følelsen av at man har opplevd et bra show, men det er ikke mange av plaggene man klarer å huske etterpå.

Likevel er vi imponert over hva de klarer å få til. Kanskje dette sirkuset er en god oppskrift på suksess? Noe må de i hvert fall gjøre riktig, i og med at de håver inn millioner av kroner hvert år.

Les også: Alt om Oslo Fashion Week

Les mer og se bilder: Kjendisaften på moteshow

Les mer og se video:

Siste skrik i skibakken

Tidenes dyreste visning

Moods of Norway

DESIGNERNE: Peder Børresen og Simen Staalnacke er de to designerne bak merket Moods of Norway. © Glenn Svendsen

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!