Penélop & Monica Cruz

GJESTEDESIGNERE: Penélope og Monica Cruz har desinget sine gen kolleksjon for Mango. © Foto: MEV/Stella

Flere av de store kleskjedene har gjort stor suksess på å samarbeide med kjendiser. Kate Moss har laget sin egne linje for den britiske kleskjeden Topshop, som har solgt som varmt brød, mens Dita Von Teese akkurat lanserte sin undertøyskolleksjon for Wonderbra.

Nå har også den spanske kjeden Mango hevet seg på trenden.

Cruz for MNG

I høst har de latt søstrene Penélope og Monica Cruz få lov til å boltre seg. De har laget sin egen limited edition høstkolleksjon for merket som er i salg i disse dager.

Penélope og Monica har lagt sine egne personlige anstrøk på plagg som er inspirert av vintagestilen som har regjert en stund.

Hverdagsantrekkene deres er en blanding av de feminine og maskuline linjene, mens festklærne er glamorøse og ultrafeminine.

Ny butikk

I kveld er den offisielle åpningen av Mango sin nye butikk i hovedstaden, og Monica Cruz har tatt turen til Norge i ens ærend.

Siden Mango åpnet sin aller første butikk i Barcelona i 1984, har kjeden vokst enormt. I dag finnes det over 1000 butikker i 89 land verden over.

Mango lager klær for urbane og moderne kvinner, og har som mål å møte hennes daglige behov når det gjelder klær og tilbehør.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!