Nå kommer maskara som gjør jobben med å sikk-sakke maskarakosten på øyevippene. Utrolig, men sant.

Om dette er smarte produkter eller oppfinnelser for de late eller kravstore?

Nye makeup produkter tar utvilsomt retning i den høyteknologiske avdelingen med nye oppfinnelser, når kosmetikkselskapene stadig tar nye grep for å kapre kundene.

Det dirrer

I november lanserer Lancôme sin nyhet Oscillation som er en vibrerende maskara.

Den har et mikro-svinging system som utfører 7000 vibrasjoner i løpet av ett minutt og skal gi en perfekt 360 graders dekkevne rundt hver eneste vipp. Maskaraen påføres ved å plassere kosten ved vipperoten samtidig som en aktiviseringsknapp holdes inne. Den vibrerende maskaraen vil koste kr 310 i parfymeriene.

=

GRUNNLEGGER: Shelley Barrett står bak det australske kultmerket ModelCo. © Foto:ModelCo

Lyser i mørket

Det australske kultmerket ModelCo, ble utviklet nettopp av hensyn til modeller som trenger raske og smarte produkter under hektisk skifte backstage på moteshowene.

Grunnleggeren er den tidligere modell agenten Shelley Barrett. Hun introduserte en serie praktiske produkter for rask og enkelt å kunne få fram det beste.

Med sin bakgrunn fra modellbransjen, lyttet Shelley til modellenes og makup-artistenes klager og tips.

Hun fikk ideen til serien med "hvorfor tenkte jeg ikke på dette" produkter. Noen av seriens populære bestselgere er varme-krølltang til vippene og airbrush selvbruner.

Lip Lights er en lipgloss med LED lys skjult i lokket. Lyset aktiveres automatisk når du åpner. Glossen har et speil på siden, så du kan legge gloss når du vil, selv midt i mørket. Den lysende glossen fås for kr 245.

Les mer om ModelCo her .

Alt-i-ett

Alt-i-ett produkter er smart for dem som ikke ønsker en gigantisk sminkepung i vesken.

Helena Rubinstein lanserte i høst en øyenbrynsblyant som inneholder minipinsett og børste i korken.

Også merker som den amerikanske serien Smashbox, har mange innovative makeup-produkter. Serien er ikke tilgjengelig i vanlige parfymerier men finnes i butikken Visage i Oslo.

Se også nettsiden til Visage hvor du kan bestille produkter.

Nettbutikken Lulus har også spesialisert seg på må-ha kultprodukter.

Se produktene i bildegalleriet.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!