Høstens samlerobjekt fra Dior er en øyenskygge i krokodillemønster. Impression Cuir, kr 460. © Foto:Dior

Med høsten følger lekre make up nyheter.

Blant nyhetene vi kan glede oss over er nye parfymelanseringer og makeup kolleksjoner med fascinerende detaljer.

Dekadense

Dior har hentet inspirasjon fra Art Deco stilen i sin høst mak up "Dandy Lady".

Stjerneproduktet er øyenskygge med nyanser i krokodillemønster.

Krokodillen dukker også opp senere høst når Ralph Lauren lanserer sin nye duft Notorious.

Også her er Art Deco stilen inspirasjonskilde til flakongen samt ideen om tidløs eleganse.

Duften er pakket inn i gull og sort krokodillemønster.

For luksusdyr

Lauren har hatt sin ekslusive Ricky bag i sort alligatorskinn, som ide til pakningen.

Vesken har en like eksklusiv pris, rundt 86 000 kroner koster det å skaffe seg en Ricky bag.

Laetitia Casta er nytt fjes for Ralph Laurens duftnyhet Notorious. © Foto:Scanpix

Art Deco

Stilart som tok navn fra Verdensutstillingen som ble arrangert i Paris i 1925.

Franske luksusvarer fremvist for å forsikre verden at Paris fortsatt var det internasjonale senteret for stil etter første verdenskrig.

Art deco var en av hovedretningene i Europa fra tidlig på 1920-tallet og nådde USA rundt 1928.

Art Deco er en overdådig stil og denne overdådigheten er tilskrevet en reaksjon på den påtvungne sparsommeligheten i årene under den første verdenskrig.

På 80-tallet skjedde en fornyet interesse for art deco innen grafisk formgiving. Stilens sammenheng med film noir og 30-årenes glamour førte til at art deco ble brukt i reklame for smykker og moter.

Kilde:Wikipedia

Notorious beskrives som en sprudlende krydret og orientalsk duft, med notene sjokoladeblomst, solbær og patchouli musk i bunn.

Den franske modellen og skuespilleren Laetitia Casta fronter duften. Med sin sensuelle fremtoning mener Lauren hun er som skapt for å representere sitt siste tilskudd i parfymeutvalget.

Ralph Lauren satser nå også på egen makeup-kolleksjon, men den vil foreløpig kun bli lansert i New York City.

Duftnyheten dukker opp i butikkene i slutten av september.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!