Vårkampanjen er klar
Madonna modell for Vuitton
Madonna er Louis Vuittons ansikt utad våren 2009.
Når de kreative hodene hos Louis Vuitton klødde seg i hodet, og lurte på hvem i all verden som skulle fronte vårkampanjen, fikk sjefsdesigner Marc Jacobs en lys idé.
Madonna! foreslo han, sannsynligvis til applaus fra resten av Vuittongjengen.
Da ble det Madonna.
Bildene er spreke og sexy, og inneholder selvsagt Madonnas legendariske myke 50 år gamle kropp. Her får all yoga-treningen full uttelling.
Superfotograf
Bildene er tatt av fotograf Steven Meisel, som jobber blant annet mye for italienske Vogue.
Settingen er en brun fransk café med sjakkrutet gulv om brune møbler. Du kjenner nesten duften av tobakk, og stemningen i bildene gir en følelse av gammel fordums glamour.
Har inspirasjonen vært Marlene Dietrich kanskje?
Hva synes du om bildene?
Veskene kommer i salg i februar.
Denne saken ble første gang publisert 06/12 2008, og sist oppdatert 05/05 2017.