Kreativ reklamekampanje

Her lystagger de Stortinget

PR-byrå nekter å fortelle om de står bak lystaggingen av Stortinget.

Sist oppdatert

Hvem står bak motegerilja-stuntet? Mystiske snakkebobler dukket opp på flere steder i Oslo i går kveld. Tekster som «Jan Thomas for president!» og «Mer Prada til folket. Bruk oljefondet nå!» lyste opp på Stortinget.

Samtidig ble en rekke redaksjoner i Oslo tipset om stuntet. Bildene som blant annet dukket opp på Nettavisen i går, er tatt av Awais Sultan. De skriver også at vekterne på Stortinget raskt jagde bort bilen med lyskasteren som sendte snakkeboblene opp på veggen.

Et raskt søk på nettet, sender oss til Sultans profil på LinkedIn. Den er nå slettet. Der stod det at han er Junior Account Excecutive i Gambit Hill & Knowlton. Det står også at han jobber med PR og har spesialisering på Fashion Design med varehandelsledelse som sitt spesialfelt.

Dette måtte være noe for Klikk Mote. Men hvilket firma har bestilt kampanjen?

Vi ringer Sultan. Da vi spør om det var han som sendte oss mail, bekrefter han dette, lettere forfjamset. Det kan virke som om han blir tatt litt på senga over spørsmålet.

- Er det dere som står bak kampanjen?

- Jeg kan ikke kommentere dette akkurat nå, og det håper jeg du har forståelse for, svarer han.

Vi har også vært i kontakt med Jakob Skåltveit som er spesialrådgiver i PR-byrået. Han ville heller ikke avkrefte eller bekrefte om det er de som står bak stuntet.

Vet du hvem som står bak aksjonen? Tips oss i kommentarfeltet under.

Denne saken ble første gang publisert 23/09 2008, og sist oppdatert 05/05 2017.

Les også