Mønstret sommer hos H&M

Marimekko blir sommerens store satsning fra H&M.

Publisert Oppdatert

Marimekko er Nordens eldste designhus og er mest kjent for sine fargerike produkter. Nå låner de ut sine mønstre til kleskjeden Hennes & Mauritz.

Fargerik sommer

H&Ms designere har skapt en kolleksjon med Marimekkos trykk fra 50-, 60-, og 70-tallet. Kolleksjonen har rundt 50 produkter og vil bli solgt i de fleste butikkene fra april 2008.

- Designteamet vårt har lenge beundret Marimekkos livlige trykk og farger. Da våre designere fikk ideen om å skape en kolleksjon med trykk fra Marimekko, føltes det naturlig. Sommerkolleksjonen for 2008 blir en herlig, frisk vitamininnsprøytning, sier designsjef hos H&M Margareta van den Bosch i en pressemelding.

Anerkjennelse

Kolleksjonen vil bestå av lette og luftige klær som vide kjoler, tunika, skjørt og shorts.

- Jeg anser dette som et svært verdifullt samarbeid. Gjennom Marimekkos design tror jeg H&M vil oppnå ekstra verdi og få nye målgrupper, sier administrerende direktør i Marimekko Kirsti Paakkanen i en pressemelding.

Hun legger også til at Marimekko vil, gjennom samarbeidet, oppnå internasjonal anerkjennelse blant unge, motebevisste forbrukere.

Nyttige tjenester

Regn ut

FORUM

Underholdning

Tjenester fra Nettavisen

Nettavisen, Annonsebilag
Nettavisen, Annonsebilag
Nettavisen, Annonsebilag