Kreativ designer til H&M

Kleskjeden gleder seg stort over å kunne presentere stjernedesigneren Rei Kawakubo.

Sist oppdatert
Her fra Comme des Garcons vår og sommer 2008-kolleksjonn.
Her fra Comme des Garcons vår og sommer 2008-kolleksjonn. Foto: WireImage/All Over

Hennes & Mauritz har hatt stor suksess med gjestedesignere som Viktor & Rolf, Roberto Cavalli, Madonna og Stella McCartney.

Kreasjon og business

Nå slår kjeden til igjen og lanserer et samarbeid med den japanske stjernedesigneren Rei Kawakubo med merket Commes des Garçons, skriver H&M i en pressemelding.

- Jeg har alltid vært interessert i balansen mellom kreasjon og business. Det er et dilemma, selv om mine kreasjoner alltid har fått førsteprioritet. Det er en fascinerende utfordring å jobbe med H&M fordi det gir meg en mulighet til å ta dilemmaet til et ekstremt nivå og prøve å løse det, sier Rei Kawakubo i pressemeldingen.

Kolleksjonen fra den japanske designeren vil inneholde både barne-, dame- og herreklær. I tillegg til en egendesignet parfyme og tilbehør.

På ønskelisten

H&M uttrykker stor glede over å ha fått den kreative og kunstneriske designeren med på stjernelaget.

- Rei Kawakubo har vært på toppene av ønskelisten lenge og vi er svært glade for at hun vil samarbeide med oss. Vi har stor respekt for hennes motefilosofi, sier Margareta van den Bosch for H&M.

Kolleksjonen kommer i butikker i november, i forbindelse med at H&M åpner sin andre butikk i Tokyo.

Denne saken ble første gang publisert 03/04 2008, og sist oppdatert 04/05 2017.

Les også