Falsk maskarareklame

At du får 60 ganger så lange vipper av L’Oréals nye maskara er sannsynligvis rent oppspinn.

Falske øyevipper er ikke det samme som en god maskara. Det ser det ut til at L'Oréal har glemt da de lagde sin nyeste maskara-reklame. (Foto: iStockphoto)

Falske øyevipper er ikke det samme som en god maskara. Det ser det ut til at L'Oréal har glemt da de lagde sin nyeste maskara-reklame. (Foto: iStockphoto) Foto: iStockphoto

Publisert Oppdatert
Penelope Cruz bruker falske øyevipper i reklame for maskara fra LOréal. (Foto: WireImage/All Over)

Penelope Cruz bruker falske øyevipper i reklame for maskara fra LOréal. (Foto: WireImage/All Over) Foto: WireImage/All Over

Den franske kosmetikkprodusenten L'Oréal er på dypt vann etter at det ble oppdaget at de bruker falske vipper i kampen om kundene. Dette melder Advertising Standards Authority (ASA), det britiske kontrollorganet for reklamemarkedet.

Falsk reklamestunt

L'Oréals nyeste maskarareklame viser skuespiller Penelope Cruz (33) avbildet med lange og nydelige øyevipper. Ifølge reklamen har hun brukt maskaraen Telescopic, en maskara som gir deg "60 prosent lengre vipper".

Det viser seg nå at Penelope ikke har påført L'Oréals maskara, men derimot nyter godt av falske øyevipper.

Tar ikke kritikk

Albert Forsén, Marketing Manager for L'Oréal i Norge, ser ikke at reklamen for Telescopic maskara er villedende.

- Poenget med modellbildene er å illustrere hva produktet gjør, hvilket i dette tilfelle er å synlig forlenge øyevippene, uttaler han til Det Nye.

- Det ligger ikke i L'Oréals interesse å anvende kommunikasjon som kan være misvisende, legger han til.

Ifølge The Guardian har L'Oréal nå lovet å aldri mer anvende falske øyevipper i reklame for maskara.

Nyttige tjenester

FORUM

Underholdning