Louis Vuitton taper marked

Luksusmerket Louis Vuitton er superpopulært hos kjendisene, men nordmenn flest ser ikke ut til å investere i de svindyre veskene.

Sist oppdatert
Foto: WireImage/All Over

Da det franske luksusmerket Louis Vuitton kom til Norge i november i fjor, spratt butikkledelsen champagnen og skålte med smørblide kjendiser. Den norske befolkningen var klare for luksus, ble det sagt. Men den gang ei.

Ingen suksess

Det har ikke vært noen pangstart for Louis Vuitton i Norges hovedstad. I fjor tapte luksusmerket 3,7 millioner kroner før skatt, og egenkapitalen på slutten av fjoråret var minus 1,9 millioner kroner, melder Dagens Næringsliv.

De franske eierne har lånt sitt norske datterselskap 25 millioner kroner for å få sving på salget i Norge.

Investeringen viser at de fortsatt har klokketro på at velstående nordmenn snart lar seg friste til å kjøpe en nøkkelring til 650 kroner, en veske til rundt 14.000, eller kanskje den spesiallagde reisegarderoben til 173.000 kroner.

Kjendisfavoritten

Antall kjendiser som flotter seg med Louis Vuittons luksusvarer er mange. Spesielt de elegante veskene har vært populære blant den mer glamorøse delen av verdens befolkning.

Sarah Jessica Parker, Chloë Sevigny, Lil`Kim, Paris Hilton, Scarlett Johansson, Mariah Carey og Marcia Cross er bare noen av kjendisene som tilber Louis Vuitton.

Det blir spennende å se om den rike delen av Norges befolkning kaster seg på luksusbølgen til slutt.

Denne saken ble første gang publisert 20/07 2007, og sist oppdatert 04/05 2017.

Les også