Beyonce bruker ofte morens design i offentlige situasjoner. Her er hun fotografert i forbindelse med at Destiny's Child fikk en stjerne på Hollywood Walk of Fame. (Foto: WireImage/All Over Press)

Superstjernen driver motemerket House of Deréon sammen med sin mor Tina Knowles. Kolleksjonen ble vist frem i kjøpesenteret Macy's i Chicago, der også den aller første House of Deréon-butikken ble åpnet.

- Dette er mer enn mote. Det er livet vårt, og handler om familie og den kjærligheten vi føler for hverandre. Vi har et flott forhold, og jeg tror det kan være til inspirasjon for yngre jenter, sa Beyoncé i forbindelse med visningen av klærne.

Etter visningen av kolleksjonen sang Beyoncé sin siste hit, Deja Vu.

Moren hisset seg oppEtter visningen av kolleksjonen ble det imidlertid mer fokus på Beyoncés mor enn på klærne. Da en reporter fra en tv-stasjon stilte kritiske spørsmål til Tina Knowles om at klær hadde blitt sendt tilbake fra butikkene på grunn av feil med størrelsene, hisset moren seg opp.

- Hvorfor gjør du dette? Du er her for å intervjue oss om klærne, på en positiv måte, freste hun til tv-reporteren, og forlangte i følge MTV News at kameraet ble slått av.

Oppkalt etter bestemorenBeyoncé og moren startet House of Deréon i 2005, og klesmerket ble straks populært da Destiny's Child stadig brukte klærne på scenen. Medlemmene av popgruppa stilte også opp på catwalken da klærne ble vist frem for første gang.

House of Déreon er oppkalt etter Beyoncés bestemor Agnéz Deréon. Et bilde av bestemoren er alltid med i annonsene for klærne, for å representere klærnes udødelige sjel.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!