I dag slippes plaggene
Donatella Versaces kolleksjon er nå i butikkene. Se plaggene her!
I dag slipper H&M sin eksklusive kolleksjon i samarbeid med et av verdens mest legendariske motevaremerker, Versace. Kolleksjonen er designet av kreativ leder Donatella Versace og er et tilbakeblikk på varemerkets levende arv, med skinn, trykk, farger og frodighet - i eksklusive materialer til rimelige H&M priser.
-Perfekt for festsesongen
Kolleksjonen har fått så mye omtale på verdensbasis at man bør belage seg på kø utenfor de 300 butikkene hvor plaggene skal selges. Men får du ikke tak i plaggene i butikken, har du også mulighet å shoppe dem online.
- Jeg er svært glad for samarbeidet med H&M og for å få muligheten til å nå deres store publikum. Kolleksjonen vil være typisk for Versace, og den er perfekt for fans av H&M og Versace verden over, sier Donatella Versace i en pressemelding.
- Versace er et av de viktigste varemerkene i vår tid, og kolleksjonen for H&M vil være glamorøs og ekstravagant - alt som Versace står for. Donatella Versace deler ikoniske design fra arkivene med oss. Dette samarbeidet er som en eneste stor feiring, og det passer perfekt til festsesongen, sier Margareta van den Bosch, kreativ rådgiver i H&M.
Ikonisk
Varemerket Versace ble grunnlagt av Gianni Versace i 1978. Hans dristige kjoler og ville ikonografi revolusjonerte moten, og provoserende modeller ble til med utgangspunkt i klassiske temaer - alt med et uklanderlig snitt.
Siden 1997 har Donatella Versace videreført Gianni Versaces arbeid som kreativ leder og utviklet varemerket til et globalt motehus i forkant av det som kjennetegner luksus i dag. Donatella Versace er verdenskjent for sin signaturgarderobe og er selve symbolet på alt huset Versace står for.
Versace er det siste i rekken av motehus som samarbeider med H&M om en eksklusiv designerkolleksjon, etter navn som Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Comme des Garçons, Jimmy Choo og nå senest Lanvin. For H&M har Donatella Versace gått tilbake og sett i arkivene for å nytolke noen klassiske design fra Versace.
Damekolleksjonen vil være dominert av kjoler som passer for sesongen, med skinn med nagler, silke og fargerike trykk, og accessoirer som høye hæler og bijouterier.
Herrekolleksjonen vil fokusere på skarpe snitt, blant annet med den perfekte smokingen, i tillegg til belter og smykker også for menn. For første gang i et av H&Ms designersamarbeid vil kolleksjonen også omfatte interiørartikler, blant annet puter og sengeteppe.
Butikker som vil selge Versace for H&M-kolleksjonen:
H&M, Bogstadveien 11
H&M, Karl Johansgt 16
H&M, Stortorvet
H&M, Oslo City
H&M, Sandvika Storsenter
H&M, CC Vest
H&M, Trondheim Torg
H&M, Galleriet
H&M, Kvadrat Kjøpesenter
H&M, Storgata
H&M, Torvbyen
-Perfekt for festsesongen
Kolleksjonen har fått så mye omtale på verdensbasis at man bør belage seg på kø utenfor de 300 butikkene hvor plaggene skal selges. Men får du ikke tak i plaggene i butikken, har du også mulighet å shoppe dem online.
Les også: Kle deg som Salander
Les også: Versace for H&M
Les også: Dette vil hun gå med
- Jeg er svært glad for samarbeidet med H&M og for å få muligheten til å nå deres store publikum. Kolleksjonen vil være typisk for Versace, og den er perfekt for fans av H&M og Versace verden over, sier Donatella Versace i en pressemelding.
- Versace er et av de viktigste varemerkene i vår tid, og kolleksjonen for H&M vil være glamorøs og ekstravagant - alt som Versace står for. Donatella Versace deler ikoniske design fra arkivene med oss. Dette samarbeidet er som en eneste stor feiring, og det passer perfekt til festsesongen, sier Margareta van den Bosch, kreativ rådgiver i H&M.
Ikonisk
Varemerket Versace ble grunnlagt av Gianni Versace i 1978. Hans dristige kjoler og ville ikonografi revolusjonerte moten, og provoserende modeller ble til med utgangspunkt i klassiske temaer - alt med et uklanderlig snitt.
Siden 1997 har Donatella Versace videreført Gianni Versaces arbeid som kreativ leder og utviklet varemerket til et globalt motehus i forkant av det som kjennetegner luksus i dag. Donatella Versace er verdenskjent for sin signaturgarderobe og er selve symbolet på alt huset Versace står for.
Versace er det siste i rekken av motehus som samarbeider med H&M om en eksklusiv designerkolleksjon, etter navn som Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Comme des Garçons, Jimmy Choo og nå senest Lanvin. For H&M har Donatella Versace gått tilbake og sett i arkivene for å nytolke noen klassiske design fra Versace.
Damekolleksjonen vil være dominert av kjoler som passer for sesongen, med skinn med nagler, silke og fargerike trykk, og accessoirer som høye hæler og bijouterier.
Herrekolleksjonen vil fokusere på skarpe snitt, blant annet med den perfekte smokingen, i tillegg til belter og smykker også for menn. For første gang i et av H&Ms designersamarbeid vil kolleksjonen også omfatte interiørartikler, blant annet puter og sengeteppe.
Butikker som vil selge Versace for H&M-kolleksjonen:
OSLO:
H&M, Bogstadveien 11
H&M, Karl Johansgt 16
H&M, Stortorvet
H&M, Oslo City
H&M, Sandvika Storsenter
H&M, CC Vest
TRONDHEIM:
H&M, Trondheim Torg
BERGEN:
H&M, Galleriet
STAVANGER:
H&M, Kvadrat Kjøpesenter
TROMSØ:
H&M, Storgata
FREDRIKSTAD:
H&M, Torvbyen
Denne saken ble første gang publisert 17/11 2011, og sist oppdatert 01/05 2017.