Designerveske mot brystkreft

To storheter har slått seg sammen for en fasjonabelt god sak!

Sist oppdatert
Designer Tommy Hilfiger lanserer i disse dager den tredje i en serie av limited edition-vesker til støtte for Breast Health International, en globalt anerkjent organisasjon som jobber for å finne en kur mot brystkreft.

Roser organisasjonen

I år er den danske supermodellen og fotografen Helena Christensen utnevmt til ambassadør for initiativet som blir lansert i utvalgte forretninger i Europa. Vesken blir solgt i Tommy Hilfigers flaggskipbutikker fra mars.

- Jeg er stolt av å fortsette vårt partnerskap med Breast Health International. Denne limited edition-vesken symboliserer vårt engasjement i organisasjonen og med Helena Christensen håper vi å kunne skape oppmerksomhet, sier Hilfiger i en pressemelding.

Supermodell Helena Christensen er beæret av å være ambassadør for en så viktig sak.

- Brystkreft rammer kvinner i alle aldre over hele verden, og jeg kan kun rose Breast Health International og Tommy Hilfiger for å ta initiativ til å finne en kur mot sykdommen, sier Christensen.

Av veskens salgspris på 2600 kroner går halvparten av beløpet til 'Fund for Living', en global kampanje iverksatt av Breast Health International som støtter dem som er blitt rammet av brystkreft.

Initiativet hjelper med å finansiere små, men nødvendige behov som ikke alltid er dekket av forsikringer, men som kan hjelpe dem som kjemper med brystkreft med å vende tilbake til sitt normale liv.

Denne saken ble første gang publisert 03/03 2009, og sist oppdatert 01/05 2017.

Les også