Fem finalister er valgt ut i Pierre Roberts designkonkurranse. Nå kan du stemme på din favoritt, og samtidig støtte kampen mot brystkreft.

Undertøyskolleksjon

I juni lanserte Pierre Robert en designkonkurranse hvor man kunne designe sin egen undertøyskolleksjon. Vinneren får være med i produktutviklingen av eget design i samarbeid med Pierre Robert, og produktene vil bli solgt i butikk i oktober 2010 hvor deler av inntekten vil gå til Rosa sløyfe-aksjonen.

Av alle innsendte bidrag har juryen nå plukket ut fem finalister.

Se finalistene her og stem på SMS!

  • Mytene om brystkreft
  • Spis grønt unngå brystkreft
  • Sjekk brystene dine!


  • Hver SMS koster kr. 20 (fratrukket mva. og operatøravgift) og beløpet går til inntekt for Kreftforeningen og Foreningen for brystkreftoperertes Rosa sløyfe-aksjon, og deres viktige arbeid for tidlig oppdagelse og forebygging av brystkreft. Du kan stemme så mange ganger du vil.

    Designerspirer

    En av Norges ledende motedesignere, Nora Farah, har vært med på vurderingen av alle de innsendte bidragene. Hun synes finalistene dekker et bredt spekter av designuttrykk.

    - Det var viktig for oss å få frem bredden i designforslagene som kom inn. Derfor valgte vi bidrag som tydelig skilte seg fra hverandre, sier Nora Farah.

    Hun legger samtidig til at nivået på bidragene har vært høyt, selv om de fleste deltakerne ikke har noen tidligere erfaring fra designfaget.

    - Det er tydelig at mange har en designerspire i seg. Det har vært spesielt morsomt å se alle de kreative og gode ideene fra unge mennesker som ikke nødvendigvis har noen tidligere bakgrunn fra design.

    Rosa sløyfe-aksjonen

    Designkonkurransen gjennomføres i samarbeid med Kreftforeningens og Foreningen for brystkreftoperertes Rosa sløyfe-aksjon. Rosa sløyfe er en internasjonal folkebevegelse for å øke kunnskapen om brystkreft og samle inn penger til brystkreftforskning. Brystkreft er den vanligste kreftformen blant kvinner i Norge.

    - Brystkreft rammer et stort antall kvinner og deres familie hvert eneste år. Vi i Pierre Robert Group engasjerer oss i det arbeidet Kreftforeningen gjør, og vi håper designkonkurransen kan være med på å øke oppmerksomheten rundt Rosa sløyfe-aksjonen, sier produktsjef for Pierre Robert undertøy, Cecilie Gard-Løken.

Se undertøyet her!

Les hele saken
Les alt om:

Inger-Lise Kvås, redaksjonsjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!