H&M+ Jimmy Choo= Sant!

Nå kan du vente deg særdeles fasjonable sko fra billigkjeden!

Sist oppdatert
Carrie i Sex og Singelliv er blant frontikonene som har fått verdens kvinnelige befolkning til å sikle etter et enda større sko-ikon - nærmere bestemt Jimmy Choo! Skoene ligger vanligvis i en stiv prisklasse, men nå kan damene i gata skaffe seg et par eller tre fra H&M.

- Sofistikert og nytenkende

Billigkjeden fortsetter nemlig å samarbeide med store designere, og denne høsten er det den britiske skodesigneren Jimmy Choo som lanseres i butikkene.

Det er den første gangen kjeden samarbeider med et accessories-merke. I en pressemelding fra H&M lover kjeden at designeren vil være med å servere glamour, lekre sko og vesker i 200 utvalgte butikker verden over fra 14. november. For å feire dette vil Jimmy Choo i tillegg utvide designet og også tilby plagg i en helt ny damekolleksjon som skal passe det mer kjente tilbehøret. I tillegg kommer en egen accessorieskolleksjon for menn.

Det er foreløpig ikke offentliggjort hvilket prisnivå kolleksjonen vil ligge på, men grunnlegger og president ved Jimmy Choo, Tamara Mellon, sier hun føler seg priviligert som får være blant de store designerne som går inn i samarbeidsrekken med H&M;

- Å få designe for en stor motesfære som stilige fashionista-damer og at vi i tillegg får inkludere flotte produkter for menn, er en ære. Jimmy Choo vil gi H&M en sofistikert, nytenkende, tilgjengelig og glamorøs kolleksjon. Dere vil få se det perfekte party-tilbehøret, lover Tamara Mellon.

Første sko-designer



- Vi elsker Jimmy Choos sko og vesker. De er glamorøse og sexy og de setter prikken over i-en til de enkleste antrekk. Jeg liker måten vi har jobbet med klær for at de skal passe sammen med skoene og veskene istedet for omvendt som det pleier å være. Denne kolleksjonen er spesielt spennende fordi det er vår første skodesigner-kolleksjon. Det er en glede å kunne tilby high-fashion-designede sko og vesker av god kvalitet til våre kunder, sier kreativ leder ved H&M, Margareta van den Bosch i pressemeldingen.

Siden Jimmy Choo ble lansert i 1996 har merket hatt fenomenal suksess, og merkevaren har blitt en viktig del av populærkulturen. I Hollywood har Jimmy Choo-sko blitt sett på mange røde løpere, og både Cate Blanchett, Halle Berry og Hillary Swank har lagt sin elsk på skoene. Tamara-Mellon320

Denne saken ble første gang publisert 17/06 2009, og sist oppdatert 30/04 2017.

Les også