H&M kunngjør i dag at designersamarbeidet for høsten 2011 er med et av verdens mest legendariske motevaremerker, Versace. Den eksklusive kolleksjonen er designet av kreativ leder Donatella Versace og er et tilbakeblikk på varemerkets levende arv, med skinn, trykk, farger og frodighet - i eksklusive materialer til H&M-priser.

Når et større publikum

Kolleksjonen omfatter klær for dame, herre og utvalgte interiørartikler. Den vil være tilgjengelig fra 17. november i rundt 300 butikker verden over og online. I tillegg har Donatella Versace designet en pre-vårkolleksjon for H&M som eksklusivt vil være tilgjengelig i de land med H&M online salg fra 19. januar.

- Jeg er svært glad for samarbeidet med H&M og for å få muligheten til å nå deres store publikum. Kolleksjonen vil være typisk for Versace, og den er perfekt for fans av H&M og Versace verden over, sier Donatella Versace i en pressemelding.

Les også: Høysommer for jeans

Les også: Klassisk og tidløst

Les også: Sko deg til storbyferie



- Versace er et av de viktigste varemerkene i vår tid, og kolleksjonen for H&M vil være glamorøs og ekstravagant - alt som Versace står for. Donatella Versace deler ikoniske design fra arkivene med oss. Dette samarbeidet er som en eneste stor feiring, og det passer perfekt til festsesongen, sier Margareta van den Bosch, kreativ rådgiver i H&M i pressemeldingen.

Også interiør

Versace er det siste i rekken av motehus som samarbeider med H&M om en eksklusiv designerkolleksjon, etter navn som Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Comme des Garçons, Jimmy Choo og nå senest Lanvin. For H&M har Donatella Versace gått tilbake og sett i arkivene for å nytolke noen klassiske design fra Versace.

Damekolleksjonen vil være dominert av kjoler tilpasset sesongen, med skinn med nagler, silke og fargerike trykk, og accessoirer som høye hæler og bijouterier. Herrekolleksjonen vil fokusere på skarpe snitt, blant annet med smoking, i tillegg til belter og smykker også for menn. For første gang i et av H&Ms designersamarbeid vil kolleksjonen også omfatte interiørartikler, blant annet puter og sengeteppe.
Les hele saken
Les alt om:

Inger-Lise Kvås, redaksjonsjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!