Det er opp til hver enkelt å bedømme hva en "perfekt kropp" er, men om du mener at sterke armer, stram mage, vakre skuldre, faste lår og slanke ben er noe å trakte etter, skal du lese videre!

Du kan nemlig få bedre kondisjon og bedre styrke til bikinisesongen om du begynner nå. Det viktige er å vite hvilke øvelser du skal gjøre. Deretter må du følge opp med øvelsene tre til fire ganger per uke for å se resultater på under en måned.

Om du ønsker deg en strammere og slankere kropp til badesesongen, lønner det seg å jobbe hardt nå! I tillegg til å jogge utendørs og trene kondisjonen, kan du gjøre underverker for kroppen med følgende øvelser!

Sterke armer

Stå oppreist mens du holder fire kilo i hver hånd mens håndflatene peker fremover. Klistre albuene inntil siden av kroppen og løft begge vektene til underarmene er parallellt med gulvet. Rett deretter armene rett ut foran deg som om du serverer noe. Deretter løfter du armene sakte tilbake slik at albuene er klistret til sidene igjen. Repetere øvelsen ti ganger i to sett.

Stram mage

Ligg på ryggen med armene bak hodet. Bruk magemusklene til å trekke nakke og skuldre opp fra gulvet samtidig som du løfter bena rett ut foran deg i en 45 graders vinkel. Deretter krysser du høyre foten over den venstre, skifter og løfter den venstre foten over den høyre. Jobb så fort du kan og repeter i minst tretti sekunder før du tar en pause, gjør øvelsen i to sett.

Vakre skuldre

Mens du står oppreist holder du fire kilo i hver arm mens håndflatene peker mot kroppen din. Rett begge armene rett ut foran deg i skulderhøyde, og returner til utgangsposisjon. Du kan også prøve å holde en vekt i hver hånd, legg armene bak ryggen med knokene på rumpa di mens du holder armene lett bøyde. Stå rett i ryggen, løft armene bak deg til du kjenner at det strekker i brystet. Retuner rolig til utgangsposisjon og repeter ti ganger i to sett.

Slanke ben

Stå med føttene dine i hofteviddes avstand, hold fire kilos vekter i hver hånd. Ta et stort steg bakover med din høyre fot og bøy venstre kne slik at låret er parallellt med gulvet. Reis deg opp igjen og gjør deretter det samme på andre foten. Gjør utfallene ti ganger på hver fot i to runder.



Kilde:rewaj.com



Les hele saken

Inger-Lise Kvås, redaksjonsjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!