Skal du på byen på lørdag og ønsker å være på ditt beste? Gi deg selv en spadag på fredag da vel! Da lader du kroppen til en aktiv bytur, og vil i tillegg se ekstra frisk og fresh ut!

Vi har laget et velværeprogram for helgen din med forslag til kroppspleie både fredag, lørdag og søndag, slik at du kan føle deg bra og få maks velvære ut av alle helgedagene og i tillegg være frisk og opplagt på mandag!

Les også: Høstens skjønneste nyheter

Les også: - Alle kler sotede øyne

Les også: Gå for sexy rødt


FREDAG - lad opp

Fredag er den perfekte dagen for et hjemmespa. Da kan du slappe av etter en slitsom uke med deilig kroppspleie og samtidig lade opp kroppen til en artig og begivenhetsrik lørdag!

  • Få i gang blodsirkuasjonen og kvitt deg med døde hudceller ved å skrubbe hele kroppen. Smør deg deretter godt inn med en god bodylotion for en mykgjørende effekt og deilig velvære.
  • Plei håret med en god hårkur. Fordi du har hele kvelden foran deg kan du la den virke lenge!
  • Gi deg selv en liten hudpleiebehandling. Skrubb huden med en mild peeling. Slik fjerner du gusten hud uten å bli rød og sår. Bruk en ansiktsmaske for å få maks fuktighet til huden din, og legg gjerne en øyemaske også. Den kan hjelpe deg å redusere tørrhetslinjer og mørker ringer under øynene. Avslutt med et serum tilpasset dine behov og en god fuktighetskrem.
  • Napp brynene dine. Du kan lett bli rød og sår når du napper, så dette er lurt å gjøre minimum én dag før du skal ut.
  • Ikke glem hendene dine. Skrubb hendene med en peeling og smør dem med en god håndkrem.
  • Stell neglene ved å dytte ned neglbånd og legge en fin lakk. Da slipper du å bruke tid på det i morgen. Hva med en trendy, mørk lilla variant?

  • LØRDAG - full av energi

    Denne kvelden er full av planer, og det gjelder å føle seg både opplagt og fresh. Bruk tid på hjemmepleie tidlig på dagen for å gjøre både kropp og sinn klar for en innholdsrik kveld.

  • Start dagen med en god frokost og en deilig dusj. Husk å smøre deg godt inn med en god bodylotion. En lang, varm dusj er med på å tørke ut huden.
  • Husk hendene i dag også. Smør neglbåndene med neglbåndsolje, og hendene med håndkrem.
  • Gjør din vanlige hudpleierutine med rens og fuktighet, men bruk gjerne en maske også i dag. En variant som gir energi og glød er fint på en dag man har lyst til å skinne litt ekstra.
  • Skrubb gjerne leppene forsiktig med ansiktsskrubben din for å lage myke og flassfrie lepper. Skyll godt og smør med en fuktighetsgivende balm.
  • Husk at det er lurt å rense og smøre huden på nytt før du skal legge partymakeup. Da har du det beste grunnlaget for et godt makeupresultat. Avslutt makeupen med en fuktighetsspray for en oppfriskende følelse og fiksering.
  • Spis før du drar ut på byen. En god og næringsrik salat som ikke gjør deg for «tung» i magen er perfekt før en kveld i finstasen. Da er du også bedre rustet for en lang kveld med høy aktivitet.
  • Handle inn mat og drikke slik at du har noe klart i kjøleskapet til du våkner på søndag. Det er slitsomt å dra seg ut i butikken dagen derpå. Kjøp inn frukt og yoghurt så du kan lage deg en næringsrik og oppfriskende smoothie!

  • SØNDAG - restitusjon

    I dag handler det om restitusjon. En kveld på byen kan være slitsom for kroppen. Bruk derfor søndagen til å rense opp i systemet, lade batteriene, og ikke minst, kose deg!

  • Ta deg en behagelig dusj, eller et bad, hvis du har badekar. Peel gjerne kropppen i dag også og smør deg inn med en fuktighetskrem.
  • Fullfør ansiktsrutinen din og bruk en rensende maske for å fjerne gårsdagen fra ansiktet.
  • Huden rundt øynene er ekstra var for påkjenninger og bør derfor tas ekstra godt vare på. Bruk en avkjølende og oppstrammende øyemaske for å unngå trøtte og slitne øyne.
  • Kom deg ut i frisk luft. Kroppen har alltid godt av litt aktivitet.
  • Drikk masse vann og lag deg en smoothie rik på vitaminer for å gi kroppen ny energi.
  • Sett av tid til å kose deg! Lei deg en god film og sett deg under pleddet med en stor kopp med grønn te. Den renser kroppen for avfallsstoffer og inneholder masse antioksidanter.
  • Gå tidlig til sengs. Søvn er viktig for å klare og møte en ny uke full av energi og pågangsmot.


Les hele saken

Inger-Lise Kvås, redaksjonsjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!