Kvinnene styrer skuta

Kvinnelige gjester fikk dekorere nytt cruiseskip!

Sist oppdatert
Mannskapet på Celebrity Cruises nye skip, Celebrity Solstice, utfordret kvinnelige gjester til å bli med på utformingen av interiøret på båtens lugarer!

Kvinner bestemmer

På Celebrity Cruises nye skip, Celebrity Solstice, er det kvinnene som styrer skuta.

- Det er ofte kvinner som bestemmer cruiseferien, og som har de høyeste kravene til standard og komfort. Derfor er det helt naturlig at de får en finger med i spillet når skipets nye lugarer utformes, sier administerende direktør Roar Ingdal i Royal Caribbean Cruise Lines (RCCL).

Cruiseskipet Celebrity Solstice er det første av de fire nye Celebrity-skipene med kapasitet på 2.850 passasjerer. For første gang har man invitert representanter fra gjestene når man skal designe lugarene om bord.

Satte sammen kvinnepanel

Celebrity Cruises gikk rett til kilden av sine mest kresne kunder for å skape et skip utenom det vanlige. Fem kvinner som enten tilbringer mye tid på cruise eller har bakgrunn fra reiselivsbransjen, ble håndplukket til å utforme Celebrity Solstices nye lugarer.

- Resultatet er store og innbydende rom. Sammen med skipets øvrige fasiliteter, håper vi at dette skal bidra til at oppholdet ombord blir en uforglemmelig opplevelse, sier Roar Ingdal fra RCCL.

Får eksklusive spalugarer

Kvinnene ønsket blant annet personlige spa-soner. Resultatet har blitt en egen klasse veranda-lugarer, AquaClass, med spafasilititeter. AquaClass-lugarene vil utgjøre 130 av Celebrity Solstices 1.425 lugarer. Gjester som bor på AquaClass-lugarene vil ha ubegrenset tilgang til skipets nye AquaSpa- rom på samme dekk, og til den Persiske Hagen, som er et eksotisk aromaterapi- og steamrom. I tillegg er det et egen restaurant for AquaClass-gjestene, som er utviklet av det samme selskapet som står bak restauranten på Bellagio i Las Vegas.

Åpne rom med moderne preg

Beskjeden fra kvinnepanelet var klar; sterke farger og mønstre som ofte kjennetegner cruiselugarer, måtte vike for moderne, nedtonede fargenyanser. I tillegg var anbefalingen å gjøre lugarene store og luftige med dobbelt dørsett. Dette gir valgmuligheten mellom privatliv og å åpne døren inn til nabolugaren, hvis man reiser på tur med venner eller familie. Verandaene kan også åpnes opp mot hverandre, slik at det blir én stor felles veranda mellom lugarene. Gjestene på Celebrity Solstice vil finne flatskjermer i hver lugar og forbedrede oppbevaringsmuligheter for å sikre god gulvplass.

Nordmenn tar cruisebølgen

Interessen for cruise i Norge er høyere enn noen gang. Royal Caribbean, som eier Celebrity Cruises, kunne pr. 1. september melde om 50 prosent flere bookinger fra nordmenn som vil på cruise, sammenlignet med samme tidspunkt i fjor. Selkskapets julecruise er nesten utsolgt, og det er høy interesse for å tilbringe vinter- og påskeferien på cruise- særlig i Karibien.

- Innovative og familievennlige skip, fantastiske destinasjoner, rimeligere priser og ikke minst all inclusive-konseptet bidrar til den økende interessen, sier Ingdal.

Celebrity Solstices jomfrutur blir 14. desember 2008. Da skal skipet på en syv-netters rundttur i Øst-Karibien, med avreise fra Fort Lauderdale. Turen går også innom San Juan, Puerto Rico, Basseterre, St. Kitts, Phillipsburg og St. Maarten.

Denne saken ble første gang publisert 28/09 2007, og sist oppdatert 30/04 2017.

Les også