Madonna fyrte av en saftig ekstrakonsert i Oslo på tirsdag denne uken, i kveld skal hun gjøre det igjen, forhåpentligvis enda bedre!

Veltrent

Og for å turnere som hun gjør kreves det regelmessig og hard trening.

Du kan lære deg triksene!

Madonnas lår er muskuløse og flotte, og det er ingen som skulle tro at superstjernen har bikket 50. Lyst til å følge i hennes fotspor?

Da må det innsats til!

Så hvordan gjøres det?

Madonnas trening
  • Ifølge hennes personlige trener, Tracy Anderson, bruker Madonna to og en halv time på treningsstudio seks dager i uken.
  • Hun løper også hver dag før frokost og trener daglig dans og yoga.
  • Du bør dedikere minst 20 minutter med kardiotrening minst seks dager i uken, for eksempel dans, løping eller sykling, og bruke tid til å skape en sterk muskulaturstruktur, anbefaler Anderson.
  • Det er helt nødvendig med styrketrening med frivekter for en tonet kropp. Både knebøy og utfall med vekter trener bena godt. Ikke bruk for tunge frikvekter, hold deg til maks 6-7 kilo i hver hånd.
  • Du må repetere både utfall og knebøy minst 60 ganger for å se resultater, Madonna gjør minst 100 repetisjoner!
  • En god øvelse å teste ut er en øvelse som strammer og toner hele kroppen; Ligg på ryggen din, armene hviler ved siden, skuldre og nedre del av rygg presses mot gulvet. Løft opp rette ben mot taket og pek i taket med tærne. Sakte og forsiktig senker du bena strakt ned mot gulvet uten å stoppe. Rett bena opp mot taket igjen. Repeter 60-100 ganger.
Les hele saken
Les alt om:

Inger-Lise Kvås, redaksjonsjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!