Treningsråd her!


  • For at du skal få muskler må du trene styrketrening, for å forbrenne fett trener du kondisjon, enkelt og greit. Men hvis du bygger litt muskler, forbrenner du mer fett også utenom trening. Du vil ikke umiddelbart bygge masse muskler av litt styrketrening. Det skal mye og tung trening til og et temmelig ekstremt kosthold med mye proteiner til for å bygge store muskler.
  • Ønsker du å se litt strammere ut og gå ned noen kilo, skal du trene kondisjonstrening og litt styrketrening innimellom. Styrketreningen vil gi deg litt muskler i stedet for fett noe som gjør at du forbrenner mer når du ikke trener, og det vil få deg til å se mindre dvask og slapp ut.
  • Du bør få i deg mat etter trening for å hjelpe kroppen å bygge seg opp igjen og restituere seg etter treninga. Du bør også spise cirka to timer før trening for ikke å gå totalt tom under trening.
  • Spis knekkebrød med kjøttpålegg eller leverpostei etter trening eller middag hvis du trener før middag.
  • Trener du step eller løper så vil du trene kondisjon og forbrenne fett. Styrketrening er bare bra for deg, generelt vil løping og stepping gjøre deg slankere, ikke gi deg bolemuskler.
  • I timen etter man har trent, kan man spise masse fordi det er da kroppen forbrenner mest. For å bare brenne kalorier, må man jogge, gå og trene mye kondisjonstrening, da trenger man ikke å bruke manualer.
  • Da jeg trente for å gå ned i vekt, syklet jeg, jogget og brukte stepmaskin. I tillegg trente jeg magemuskler, brystmuskler og lysken.
Les hele saken
Les alt om:

Inger-Lise Kvås, redaksjonsjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!